مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان در یک مطالعه جدید دریافتند که از روی دندان‌ها می‌توان خطر ابتلای فرد به اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی و حتی اسکیزوفرنی را پیش‌بینی کرد.

دندانپزشكي

به گزارش ایسنا به نقل از  دیلی میل،  دکتر ارین دان، یک روان‌پزشکِ بیمارستان عمومی ماساچوست به بررسی افتادن دندان‌های شیری از شش سالگی پرداخته و دریافته است افرادی که مینای دندان‌هایشان نازک‌تر است بیشتر با احتمال ابتلاء به اختلالات نقص توجه روبرو هستند.

اگرچه بررسی دندان‌ها در علم باستان‌شناسی و وجود برخی ارتباطات در این زمینه منطقی است اما کشف چنین ارتباطاتی با روان‌پزشکی بی‌سابقه بوده و راهی جدید برای تشخیص اختلالاتی به وجود آورده که به طور روزافزون رو به رشد هستند.

در این مطالعه باستان‌شناسان، انسان‌شناسان و پزشکان عمومی به همکاری پرداخته‌اند و از والدین ۳۷ کودک خواستند تا دندان‌های افتاده کودکان شش سال و بزرگ‌تر خود را به متخصصان بدهند.

پس از تجزیه و تحلیل همه دندان‌ها با عکس‌هایی با وضوح بالا، متخصصان به بررسی رفتارهای این کودکان پرداختند. آنها دریافتند تفاوت‌ها در ابعاد و کیفیت دندان‌های این کودکان در مقایسه با معیارهایی که معمولاً روانشناسان برای این منظور بررسی می‌کنند نظیر عوامل خانوادگی یا محیطی، فاکتور بهتری برای پیش‌بینی سلامت روان در آنهاست.

در این مطالعه علاوه بر کشف رابطه سلامت دندان‌ها با سلامت روان، لزوم همکاریِ بین‌رشته‌ای دانشمندان و متخصصان مختلف در زمینه‌های مختلف نیز برجسته شد.

کد خبر 431913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha