مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان و فک و صورت ایران، نسبت به جدی گرفتن معاینه و چکاب دندان عقل هشدار داد و گفت: دندان عقل باید حتما در سنین ۱۴ تا ۱۷ سالگی، ویزیت شود.

معاينه دهان و دندان

به گزارش  مهر، بهزاد رهسپار در نشست خبری هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان و فک و صورت ایران که قرار است از ۳۰ بهمن تا سوم اسفند ۹۷ در هتل المپیک تهران برگزار شود، به موضوع پیشگیری از بیماری های دهان و دندان اشاره کرد و افزود: دندان عقل باید حتما در سنین ۱۴ تا ۱۷ سالگی مورد ارزیابی متخصص فک و صورت و یا دندانپزشک قرار بگیرد تا به کیست تبدیل نشود.

وی همچنین به دردهای مفصل فک اشاره کرد و گفت: مشکلات عصبی باعث می شود که شب‌ها در خواب فک‌ها را به هم فشار دهیم و همین مسئله منجر به شکسته شدن دندان ها می شود.

این متخصص فک و صورت با اشاره به اینکه تعداد زیادی از افرد با دندان‌های شکسته به مطب جراحان فک و صورت مراجعه می کنند، ادامه داد: درد فک و احساس فشار روی دندان‌ها در طول شب، باعث بروز چنین وضعیتی می شود.

رهسپار با اشاره به اهمیت معاینه دندان عقل، گفت: معاینه دندان عقل در سنین نوجوانی، باعث خواهد شد که مشخص شود در آینده دندان عقل فضای کافی برای بیرون آمدن دارد و یا اینکه به صورت نهفته تبدیل به کیست فک می‌شود. از همین رو، لازم است معاینه و عکس دندان عقل جدی گرفته شود.

وی با عنوان این مطلب که کیست فک کاملا بدون درد است، افزود: همین مسئله باعث می‌شود که فرد متوجه تشکیل کیست در فک خود نشود.

رهسپار تاکید کرد: هر تورم و مشکل در فک را باید جدی گرفت.

رئیس کنگره بین المللی جراحان دهان و فک و صورت ایران، با عنوان این مطلب که احتمال شیوع سرطان فک ناشی از کیست خیلی کم است، گفت: تومورها و سرطان فک بدون درد است.

وی افزود: کسیت فک به صورت خزنده و آرام پیش می‌رود و احتمال اینکه منجر به سرطان شود، خیلی کم است.

کد خبر 431001

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha