شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

نخستین آزمایش بالینی واکسن بیماری ایدز ساخت چین، با بررسی تأثیر این واکسن روی 49 داوطلب در دوره اول با موفقیت انجام شد.متخصصین معتقدند که جلوگیری از ایدز در دوره حاضر، دشوارترین مقوله علمی است.

به گزارش رادیو بین المللی چین، پیش تر، هند آزمایش های واکسن جلوگیری از ایدز را روی انسان انجام داده بود. هند، بعد از آفریقای جنوبی دومین کشوری است که ایدز در آن شیوع فراوانی دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری منطقه «گوان شی» (پایگاه آزمایش بالینی واکسن ایدز در چین) اعلام کرده است داده های این آزمایش بالینی عادی است.

بنا بر این گزارش، مرحله تحقیقات و آزمایش بالینی واکسن بیماری ایدز ساخت چین، در سه دوره انجام می شود و در صورت موفقیت این سه دوره، واکسن، مجاز به تولید خواهد بود. این در حالی است که یک شرکت آمریکایی اعلام کرده ممکن است ظرف پنج سال آینده واکسن بیماری ایدز در دسترس قرار گیرد.

قرار است شرکت «واگسجن» که مراحل نهایی آزمایش واکسن ایدز را روی انسان انجام می دهد، نتایج تحقیقات خود را در اجلاس ایدز اعلام کند.

همچنین دو شرکت دارویی «روش» سوئیس و «تریمریس» آمریکا گفته اند دارویی را تکمیل کرده اند که قبل از اینکه ویروس عامل بیماری ایدز وارد سلول ها شود، می تواند آن را از بین ببرد.

کد خبر 431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز