چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

بیست و پنجمین دوره از جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی شنبه 20 بهمن ماه با حضور رئیس‌جمهوری در تالار وحدت برگزار می‌شود.

به گزارش ستاد خبری بیست و پنجمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران،  امسال همچنین پانزدهمین دوره از جایزه کتاب سال جهانی نیز برگزار می‌شود.

در کنار 2 بخش داخلی و خارجی همچنین دبیرخانه کتاب سال جمهوری اسلامی 2 بخش جنبی نیز تدارک دیده که «مولوی‌پژوهی» و «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» هستند.

کتاب سال بخش «مولوی‌پژوهی» نیز در 2 بخش داخلی و خارجی برگزار می‌شود. این جایزه از طرف خانه کتاب در 59 رشته برگزار می‌شود.

مراسم بیست و پنجمین دوره از جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی قرار است از ساعت 18 تا 20 در تالار وحدت با مراسم ضیافت شام برگزار ‌شود.

به هریک از برگزیدگان هر یک از بخش‌ها 50 سکه تمام بهار آزادی اهدا می‌شود که این بیشترین رقم در بین جوایز ادبی و کتاب در ایران است.

امسال دومین سال است که در بخش ادبیات داستانی نیز قرار است کتاب سال معرفی شود. سال گذشته به رمان «اندکی سایه» جایزه کتاب سال تعلق گرفت.

نامزدهای بخش ادبیات داستانی کتاب سال 5 اثر هستند که عبارتند از:

«سیب سرخ گرد غلطان» نوشته آذر معصومی، «زندگی مطابق خواسته تو پیش می‌رود» نوشته امیرحسین خورشیدفر،  «وقت نیایش ماهی‌ها» نوشته مصطفی جمشیدی،  «خط تیره، آیلین» نوشته ماه‌منیر کهباسی  و «سالمرگی» نوشته اصغرالهی،.

در بخش شعر نیز 5 اثر به مرحله نهایی راه یافته است: «اقلیت» سروده فاضل نظری، «سیماب‌های سیمین» سروده م. مؤید، «در ملکوت سکوت» سروده سیدحسن حسینی، «زنبورهای عسل، دیابت گرفته‌اند» سروده اکبر اکسیر و «من و خزان و تو» سروده مفتون امینی.

کد خبر 43098

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز