همشهری آنلاین: احسان حدادی عصر امروز [یکشنبه 26 شهریور 1385] مدال نقره رشته پرتاب دیسک را در مسابقات جام‌جهانی دوومیدانی یونان به دست آورد. این مدال ارزشمندترین مدال تاریخ دوومیدانی ایران است.

به گزارش ایسنا، حدادی در دومین روز از مسابقات جام جهانی دوومیدانی در شهر آتن یونان با رکورد 62 متر و 60 سانتی‌متر در میان هشت شرکت‌کننده رشته پرتاب دیسک به مقام دوم و مدال نقره دست یافت.

وی در رقابتی نزدیک با قهرمانان پنج قاره جهان و سه کشور برتر دوومیدانی دنیا، پرتاب اول خود را به میزان 56 متر و 15سانتی‌متر آغاز کرد. وی در پرتاب دوم رکورد 57 متر و 77 سانتی‌متر را برای خود ثبت کرد. سومین پرتاب او 60 متر و 32 سانتی‌متر شد و در چهارمین پرتاب با رکورد 62 متر و 60 سانتی‌متر پس از «ویرجیلیوس الکنا» قهرمان المپیک و جهان از لیتوانی، در مکان دوم قرار گرفت.

الکنا به عنوان نماینده اروپا در این رقابت با رکورد 67 متر و 19 سانتی‌متر مدال طلا را از آن خود کرد.

پس از حدادی «یان والت والتز» از آمریکا با رکورد 62 متر و 12 سانتی‌متر به مدال برنز رسید. نماینده آفریقا با رکورد 61 متر و 50 سانتی‌متر چهارم شد و نماینده قاره اقیانوسیه با رکورد 60 متر و 93 سانتی‌متر در مکان پنجم ایستاد.

به این ترتیب احسان حدادی جایزه‌ای 15 هزار دلاری دریافت می‌کند. حدادی نخستین مدال جهانی دوومیدانی ایران را در سال 2004 در رده سنی جوانان در کشور ایتالیا کسب کرده بود. وی همچنین سال گذشته ضمن قهرمانی در آسیا رکورد این قاره را پس از نه سال شکست.

کد خبر 4307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز