در پی شایعات اخیر مبنی بر حضور چند دوپینگی در ورزش دو و میدانی رئیس سابق این فدراسیون واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس ورزشی همشهری حسین جلالی در تماس با همشهری مطالب اعلام شده را غرض ورزی شخصی خواند و اعلام داشت پاک ترین رشته ورزشی بنا به تأیید فدراسیون پزشکی- ورزشی نمی تواند آلوده به دوپینگ باشد.

 وی با بیان آنکه در سال ۸۴ حداقل شصت نمونه دوپینگ در مسابقات بین المللی از دو و میدانی به عمل آمد یادآور شد، سال گذشته قهرمانان این رشته در چهار دوره رقابت مهم بین المللی مانند بازیهای کشورهای اسلامی، غرب آسیا، داخل سالن آسیا و قهرمانی قاره شرکت داشتند که حتی یک نمونه مثبت نداشتیم. رئیس سابق فدراسیون دو و میدانی مبارزه در امر دوپینگ را در دوران مدیریت خود مهم تر از مدال آوری خواند و گفت: این مطلب را هم متخصصین دوپینگ تأیید کرده اند.

دستاوردهای دوومیدانی را مخدوش نکنید

درپی انتشار خبر فاجعه دوپینگ در رشته دوومیدانی در دو سال گذشته، مدیر تیم های ملی دوومیدانی به همشهری گفت که این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و اسناد آن در کمیته ضددوپینگ فدراسیون موجود است و اتفاقات رخ داده مربوط به دو سه ماه گذشته است.

تیمور غیاثی افزود: در سال ۱۳۸۴ فدراسیون دوومیدانی عنوان پاک ترین فدراسیون را از سازمان تربیت بدنی گرفت و در دو سال گذشته و در دو بازی بین المللی یعنی بازی های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی آسیا در کره از سوی فدراسیون جهانی ضددوپینگ حتی یک مورد هم دوپینگ اعلام نشد.

کد خبر 1842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز