شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

همشهری بین الملل: در روز چهارم و پنجم مسابقات دو و میدانی قهرمانی اروپا مدال‌های زیادی توزیع شد. در مهم‌ترین رقابت این روز اوبیکوئلو مثل روز قبل مدال طلا را این بار برای دو 200 متر به دست آورد.

تا پایان روز پنجم مسابقات دو و میدانی قهرمانی اروپا؛ روسیه با 7 طلا، 8 نقره و 5 برنز در صدر جدول، فرانسه با 3 طلا، 1 برنز در رده دوم و آلمان؛ با 2 طلا، 1 نقره، 1 برنز در رده سوم.

مدل طلای دوی مارتن برای تاتیانالیسنکو
در یکی از زیباترین و حساس‌ترین رقابت‌های دو و میدانی در ماده ماراتن و در بخش زنان، تاتیانا لیسنکو از روسیه توانست با زمان 2 ساعت و 76 دقیقه و 67 ثانیه به مقام قهرمانی دست یابد و مدال طلا را بر گردن بیاویزد. پس از وی گولفیا خانافوا و کمیلا اسکولوموسکلا هر دو از آفریقای جنوبی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

بارتلس طلای پرتاب وزنه اروپا را تصاحب کرد
رالف بارتلس، یکی از دو و میدانی کاران سرشناس آلمان قهرمان ماده پرتاب وزنه اروپا شد.
در ماده پرتاب وزنه مسابقات دو و میدانی قهرمانی اروپا، رالف بارتلس با پرتاب 21 متر و 13 سانتی متر خود توانست قهرمان اروپا شود و مدال طلا را از آن خود کند.

آندری مخنوویچ، رقیب سرسخت وی از بلاروس نیز با پرتاب 21 متر و 11 سانتی متر دوم شد و دانس ژوکیم با پرتاب 21 متر و 9 سانتی متر مدال برنز گرفت.

اسپانیا هم طلایی شد
مدال طلا ماده 20 کیلومتر استقامت به فرانسیسکو خاویر فرناندس از اسپانیا رسید.
در ادامه رقابتهای دو ومیدانی اروپا در آلمان در 20 کیلومتر استقامت شرکت کننده‌ای از کشور اسپانیا به نام فرانسیسکو خاویرفرناندس توانست با ثبت زمان یک ساعت و 19 دقیقه و 9 ثانیه قهرمان شود.


پس از وی والری بودچین، دونده روسی با یک دقیقه اختلاف دوم شد و مدال برنز به جوآو ویه را، شرکت کننده پرتغالی رسید.

اوبیکوئلو طلای ماده 200 متر را نیز گرفت
فرانسیس اوبیکوئلو، دونده سرعت پرتغالی عنوان نخست ماده 200 متر مسابقات دو و میدانی قهرمانی اروپا در گوتنبرگ آلمان را نیز از آن خود کرد.

اوبیکوئلو که روز سه شنبه مدال طلای ماده 100 متر رقابتهای دو و میدانی قهرمانی اروپای امسال را برگردن آویخت با زمان 20 ثانیه و یک صدم ثانیه بر سکوی برتر ماده 200 متر این تورنمنت ایستاد تا جان ویسمن از سوئد و مارلون دوونیش بریتانیایی به ترتیب به مدالهای نقره و برنز دست پیدا کنند.
در حالی که دوونیش زمان 20 ثانیه و 54 صدم ثانیه را به ثبت رساند، اوبیکوئلو و ویسمن رکورد ملی کشور خود را جابه‌جا کردند.

استامبلوفا طلای 400 متر قهرمانی اروپا را ربود
وانیا استامبلوفا بلغاری پس از پشت سرگذاشتن حریف روسی خود، تاتیانا وشکوروفا در دقایق پایانی دیدار دوی 400 متر زنان از سری مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان اروپا در آلمان، مدال طلای این ماده را تصاحب کرد.

به رغم اینکه اولگا زایاتسفا در نخستین دقایق دیدار ماده 400 متر زنان در پیکارهای دو و میدانی قهرمانی اروپا جاری از دیگر حریفانش سبقت گرفت اما در پایان به مدال برنز این ماده رضایت داد تا استامبلوفا و شکوروفا به ترتیب مدال‌های طلا و نقره را به خود اختصاص دهند.
 اولگا کوتلیاروفا روسی نیز از سد هم وطنش، اسوتلانا کلیوکا گذشت و بر سکوی نخست ماده 100 متر زنان قهرمانی اروپا ایستاد.

شگفتی در ماده 800 متر
آندره آ لونگو در مرحله نیمه نهایی ماده 800 متر به مقام نخست رسید و تعجب همگان را برانگیخت. در مرحله نیمه نهایی ماده 800 متر رقابتهای دو و میدانی اروپا ، آندره آ  لونگو ایتالیایی با ثبت زمان 1 دقیقه و 47 ثانیه و 40 صدم ثانیه در میان مدعیان به مقام نخست رسید تا یکی از شگفتی‌های این رقابت‌ها رقم بخورد. لونگو تا پیش از آغاز رقابتها، حتی شانسی برای حضور در مرحله نیمه نهایی نیز نداشت.

فرانسه اولین طلای ماده پیاده روی اروپا را به دست آورد
یوهان دینیز فرانسوی مدال طلا 50 کیلومتر پیاده روی مسابقات دو ومیدانی قهرمانی اروپا را از آن خود کرد. رقابتهای دو ومیدانی اروپا به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و در یکی از سخترین مواد این ورزش زیبا یعنی ماده 50 کیلومتر پیاده روی، یوهان دینیز، دونده‌ای از فرانسه توانست با ثبت زمان 3 ساعت و41 دقیقه و 39 ثانیه به مقام قهرمانی اروپا برسد و طلا این ماده را بر گردن بیاویزد.
پس از وی گارسیا از اسپانیا دوم شد و دونده روسی آندرونوف در جایگاه سوم ایستاد.

کد خبر 2146

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز