مدیرکل دفتر تلفیق و بودجه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی اعلام کرد: 300 میلیارد تومان اعتبار برای بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در لایحه بودجه سال ۸۷ کل کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، همایون بهزادی فر درباره اهداف دولت از اجرای این قانون گفت: دولت نهم این قانون را برای متناسب‌سازی‌ و تعدیل وضعیت اشتغال نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی و ارتقای کیفی سطح تحصیلات و مهارت‌های فنی و تخصصی نیروی انسانی و زمینه‌سازی‌ برای تحقق توسعه پایدار و افزایش کارآیی و اثربخشی فعالیت دستگاه‌های اجرایی تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که خوشبختانه با حمایت مجلس، این قانون به تصویب نهایی رسید.

وی با بیان این که بار مالی ناشی از اجرای این قانون در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش‌بینی و تأمین خواهد شد درباره سهم سازمان‌های بازنشستگی افزود: سهم این سازمان‌ها برای پرداخت حقوق بازنشستگی نسبت به سنوات ارفاقی از محل اعتبار در نظر گرفته شده تأمین و به سازمان‌های بازنشستگی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل دفتر تلفیق و بودجه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی درباره شرایط استفاده کارکنان دولت از قانون بازنشستگی پیش از موعد اظهار داشت: براساس مصوبه قانونی، دولت اجازه دارد درمدت سه سال کارکنان واجد شرایط متقاضی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی را که حداقل ۲۵ سال سابقه خدمت قابل قبول داشته باشند با پنج سال سنوات ارفاقی بدون شرط سنی و با تشخیص دستگاه مربوطه بازنشسته کند. همچنین در این قانون اشاره شده که زنان نیز با ۲۰ سال سابقه و با موافقت دستگاه مربوطه می‌توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

بهزادی فر تصریح کرد: درصورتی که آیین نامه اجرایی قانون مذکور ابلاغ شود، دستگاه‌های دولتی می‌توانند روند عملیاتی این آیین نامه را در ماه‌های پایانی سال اجرا کنند. البته پیش‌بینی می‌شود سال آینده متقاضیان بیشتری درخواست بازنشستگی پیش از موعد خود را به دستگاه مربوطه ارائه کنند چرا که این افراد ترجیح می‌دهند پس از افزایش سالانه حقوق و مزایا، تقاضای بازنشستگی پیش از موعد خود را بدهند.

وی درباره پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان دولت که مشمول این قانون می‌شوند، گفت: پرداخت پاداش پایان خدمت این افراد براساس ۳۰ماه حقوق بر عهده هر یک از دستگاه‌هایی است که متقاضی در آن خدمت کرده است.

کد خبر 43058

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز