همشهری آنلاین: ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ اجتماعی وزارت رفاه گفت: مطالعه‌ای در منطقه عسلویه انجام شده که نشان می‌دهد شیوع اعتیاد در این منطقه نگران کننده است و کارهای بیشتری باید انجام شود

منطقه عسلويه

به گزارش ایرنا، ﺣﺴﯿﻦ ﻤﺪﻧﯽ در آیین رونمایی از انتشار مجموعه پیام‌های «کاربین» برای پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی افزود: طرح برآورد شیوع اعتیاد منطقه پارس در جنوب کشور سال گذشته انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: البته طرح میزان شیوع اعتیاد در محیط‌های کارگری نیز اواخر سال ۹۳ اجرا شده بود که نتایج آن نگران کننده بود. به همین علت با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر طرح کاج یا استقرار برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های صنعتی از سه سال و نیم پیش در حال اجراست.

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ اجتماعی وزارت رفاه گفت: در این طرح، مداخلاتی از سوی وزارت رفاه با همکاری دستگاه‌های دیگر تدوین و اجرا شده است. مرکز همیار کارکنان مراکز صنعتی برای پیشگیری از اعتیاد در شرکت پتروشیمی احداث شد که مبتنی بر شواهد بین‌المللی است.

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ اجتماعی وزارت رفاه یادآور شد: مطالعات جسته و گریخته ای نیز پیش از این در منطقه عسلویه برای تعیین میزان شیوع اعتیاد انجام شده بود که آمارهای متفاوتی از میزان شیوع اعتیاد در این منطقه در بین افراد بومی و غیر بومی نشان می‌داد.

مدنی افزود: بیشترین ماده اعتیاد آور مصرفی در این منطقه، متافتامین، ترامادول، شیره تریاک و حشیش بود. ۴.۵ درصد آنها بی‌سواد و ۲۳ درصد دیپلم به بالا بودند؛ ۲۵.۶ درصد مجرد و ۷۳.۵ درصد متاهل و بقیه مطلقه بودند. وی تصریح کرد: ۲۸.۳ درصد آنان کارگر ساده، ۳۰ درصد کارگر ماهر، ۱۱.۷ درصد کارمند اداری ۳۶.۳ درصد بومی و ۶۳.۷ درصد غیربومی بودند.

معاون مدیر کل اجتماعی وزارت رفاه ادامه داد: در بین معتادان افراد با میزان تحصیلات بالاتر بیشتر حشیش و افراد با تحصیلات پایین تر ترامادول و متادون مصرف می کردند؛ نتایج این مطالعه نگران کننده است و ضرورت مداخلات بیشتر را نشان می‌دهد.

مدنی تاکید کرد: تمام مناطق آزاد کشور به آموزش‌های ویژه و مهارت‌های سبک زندگی سالم نیاز دارند. این ارزیابی‌ها باید در مناطق آزاد دیگر مانند چابهار نیز انجام شود.

کد خبر 430525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha