همشهری آنلاین: موشک 'اخگر' به عنوان جدیدترین سلاح پهپادی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی چهل ساله انقلاب به نمایش درآمد.

سلاح پهپادی

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، این موشک با حضور سردار سرلشگر «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی دیگر از فرماندهان ارشد نظامی در مصلای امام (ره) تهران به نمایش درآمد.

موشک اخگر جدیدترین سلاح پهپادهای ایرانی است که قابلیت حمل و شلیک آن از فاصله ۳۰ کیلومتری توسط پهپاد به سمت اهداف مختلف وجود دارد.

اخگر که از موتور میکروجت بهره می برد، با سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت از سرجنگی هفت کیلوگرمی برخوردار است.

نمایش انواع سیستم های اخلالگر همچون 'پاد دور ایستا سحاب' و 'پاد هواپایه و فریب شاهین' نیز برای نخستین بار به نمایش در آمدند.

پاد اخلالگر و فریب هواپایه شاهین که بر روی هواپیماهای جنگنده نصب می‌شود می تواند، بر رادارها و تجهیزات الکترونیک نیروهای دشمن تاثیر بگذارد.

همچنین در این نمایشگاه راکت هدایت ترکیبی F۴CL و نسل جدید از موشک‌های ضدزره ایرانی با نام توفان ۳-M و توفان ۷ نیز برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار گرفتند.

نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح تحت عنوان ۴۰ سال اقتدار، از امروز تا ۲۲ بهمن ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

براساس اعلام سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در این نمایشگاه که با محوریت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با حضور نیروهای مسلح برگزار شده است ۵۶۰ دستاورد دفاعی بومی که توسط جوانان کشور ساخته شده اند به نمایش درآمده اند.

کد خبر 430237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha