چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

ناصر الحساوی از11 ماه پیش در بیمارستان راشد دوبی بستری شده است. او قبلاً بیش از 395 کیلو وزن داشت و با رعایت رژیم‌های غذایی و انجام تمرینات ورزشی 135 کیلو وزنش را کم کرد.

ناصر از ابتدا وزن طبیعی داشت، اما از سال 1999 که تازه به سن 17 سالگی پا گذاشته بود، به صورت غیر طبیعی چاق ‌شد و وزنش افزایش پیدا کرد. او به پزشکان زیادی مراجعه کرد، اما نه تنها وزنش زیاد می‌شد، بلکه تمامی کارهایی که برای کاهش وزن خود انجام می‌داد نیز، بی‌نتیجه بود.

ناصر به تصمیم هیات مدیره بیمارستان دوبی عازم آلمان شد تا چاقی‌اش را درمان کند. او درباره سفر به آلمان می‌گوید:« به خاطر داشتن وزن زیاد نمی‌توانستم روی صندلی هواپیما بنشینم.

7 ساعت طول کشید تا به آنجا برسم. من تنها رنج و مشقت سفر را به امید یافتن راهی برای درمان خود و بازگشت به زندگی معمولی تحمل کردم.» اما در آلمان هم نتوانستند برای او کاری بکنند و غم دوری از خانواده و دوستان باعث شد ناصر دوباره به وطنش برگردد. ناصر به خاطر داشتن وزن زیاد مجبور بود، دائماً در خانه بماند.

 او نمی‌توانست با دوستانش از خانه خارج شود و لباس یا کفش مناسب خود را در بازار پیدا کند، به همین دلیل مجبور می‌شد دائماً سفارش دوخت لباس یا کفش دهد. ناصر برای بیرون رفتن از خانه نیز مشکل داشت، چون صندلی خودروهای معمولی با وزن زیاد او می‌شکستند؛ اما او بالاخره توانست خودرویی با صندلی‌های مناسب برای خود تهیه کند.

ناصر می‌گوید: «مشکل افزایش وزن باعث شد نتوانم تحصیلاتم را به پایان برسانم، به همین دلیل خانه‌نشین شدم، گاهی احساس می‌کردم خانه برای من به زندان تبدیل شده است.»

وی ادامه می‌دهد: «سال گذشته درد زیادی در ساق پایم احساس کردم، به همین دلیل به بیمارستان مراجعه کردم تا آن را درمان کنم. خوشبختانه ناراحتی پایم برطرف شد، اما به توصیه پزشکان در بیمارستان بستری شدم تا درمان شوم.

پزشکان معتقد بودند چاقی بیش از حد زندگی‌ام را به خطر انداخته است. از آنجا که تخت مناسب با وضعیت جسمی‌ام در بیمارستان نبود، آقای احمد عیسی، مدیر اداری سابق بخش اورژانس بیمارستان برای من تخت مخصوصی تهیه کرد تا تحمل وزنم را داشته باشد و من بتوانم به راحتی بر روی آن استراحت کنم. او حتی وسایل تفریحی نیز برای من مهیا کرد تا در فضای بسته اتاق احساس خستگی نکنم.»

 ناصر ورزش را دوست دارد. او هر روز ورزش می‌کند تا وزنش کمتر شود. او در اتاق خود دستگاه دی‌وی‌دی و ویدئو دارد و با تماشای برنامه‌های مختلف خستگی خود را رفع می‌کند. ناصر علاقه زیادی به تیم الوصل دارد و بازی‌های این تیم را دنبال می‌کند به همین دلیل بازیکنان این تیم نیز به ملاقات او آمدند تا ضمن دیدار ناصر، به او دلگرمی دهند.

دکتر فیصل البدری، رئیس بخش جراحی بیمارستان راشد می‌گوید: «ناصر به بیماری خاصی مبتلا نیست، اما او استعداد چاقی دارد و کم‌تحرکی‌اش باعث شد وزنش افزایش پیدا کند». ناصر با اراده قوی توانست دستورات پزشک معالجش را انجام دهد و هر هفته5 کیلوگرم وزن کم می‌کند.

تیم پزشکی از سوئد ماه مارس آینده به بیمارستان راشد می‌آیند تا برروی ناصر عمل جراحی انجام دهند. قرار است معده ناصر کوچکتر شود.  این عمل جراحی در کاهش وزن او موثر خواهد بود.

 همشهری امارات

کد خبر 43018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز