همشهری آنلاین: گروهی که خود را شال قرمزها می‌خواند در مخالفت با هفته‌ها اعتراضات ضددولتی از سوی جنبش جلیقه زردها در پاریس تظاهرات کرده است.

تظاهرات شال قرمزها در پاريس

این گروه خواستار پایان خشونت هایی است که در تجمع های جلیقه زردها روی داده است.

جنبش جلیقه زردها در ماه نوامبر در اعتراض به مالیات سوخت شکل گرفت و شاهد بعضی از جدی ترین خشونت های خیابانی در پاریس از ۱۹۶۸ تاکنون بوده است.

اما چندین هفته تصاویر تلویزیونی از درگیری با پلیس ضدشورش و وارد آمدن خسارت به بناهای یادبود عمومی، به یک ضدجنبس دامن زده که حالا با نام "شال قرمزها" در فیسبوک ۲۱ هزار دنبال کننده دارد.

روزنامه لافیگارو گزارش می دهد که در تظاهرات روز یکشنبه بیش از ده هزار نفر شرکت کردند.

به گزارش بی بی سی، الکس برون سخنگوی "شال قرمزها" به شبکه "آر اف آی" (رادیو بین المللی فرانسه) گفت: "مردم از موانع جاده ای خسته شده اند. اینها برای کسب و کار بد است و باعث می شود بچه ها دیر به مدرسه برسند. "

شال قرمزها پیش از راهپیمایی روز یکشنبه در پاریس با گروه های همفکر بیانیه مشترکی صادر کردند.

آنها نوشتند: "ما فضایی از ناآرامی های خشونت بار که جلیقه زردها بنیاد گذاشته اند را محکوم می کنیم. ما همچنین تهدیدها و بددهنی (علیه کسانی که مثل جلیقه زردها فکر نمی کنند) را رد می کنیم. "

با این حال به گزارش رسانه های فرانسوی شال قرمزها به سرعت بر سر نشان دادن حمایت از امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دچار تفرقه شده اند.

"آر اف آی" گزارش داد که لورن سولی از ترتیب دهندگان راهپیمایی روز یکشنبه در فیسبوک کمپینی در حمایت از آقای مکرون راه انداخته است.

از طرف دیگر آقای برون گفت که شال قرمزها "یک جنبش شهروندی غیرسیاسی" است. او گفت که بهترین راه حل مشکلاتی که جلیقه زردها پدید آورده اند شرکت در "مناظره بزرگ" آقای مکرون است نه رویارویی با تظاهرکنندگان در خیابان.

بعضی از رهبران شال قرمزها اعضا را ترغیب کرده بودند در تجمع یکشنبه شرکت نکنند.

"مناظره بزرگ" شامل نشست هایی در تالار شهرداری ها برای پاسخگویی به نگرانی معترضان است.

وزارت کشور فرانسه گفت که ۶۹ هزار نفر در یازدهمین آخر هفته متوالی در اعتراضات جلیقه زردها در سراسر کشور شرکت کردند. این حدود ۱۵ هزار نفر کمتر از آخر هفته پیش است.

کد خبر 429988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha