همشهری آنلاین: نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران پیش بینی کرد: از نیمه دوم بهمن ماه جاری به بعد احتمال اینکه قیمت واحدهای لاکچری با متراژ بیش از ۲۰۰ متر به بالا واقع در شهرهای بزرگ با کاهش حدود ۲۵ درصدی همراه شود بسیار زیاد است.

مسکن

ایرنا نوشت: حسام عقبایی افزود: صاحبان این واحدها به دلیل کمبود تقاضا و نیز رشد نامتعارف قیمت ها مجبور به کاهش قیمت و نیز نزدیک تر کردن قیمت ها به نرخ واقعی هستند.

وی همچنین با بیان اینکه احتمال افزایش قیمت مسکن در نیمه نخست سال آینده بسیار ضعیف است پیش بینی کرد که تا پایان امسال «رکود تورمی» در بازار مسکن در تهران وجود داشته باشد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در ادامه با اشاره به وضعیت اجاره نشینی گفت: باوجود افزایش غیرمتعارف نرخ اجاره ها در سال جاری اما برخی صاحبان املاک به دنبال افزایش آن در سال آینده نیز هستند که باید این موضوع را درنظر گرفت که رشد حقوق کارمندان و کارگران که عمده طبقه مستاجران را تشکیل می دهند بیشتر از ۲۰ درصد نخواهد بود.

وی پیش بینی کرد که آغاز ساخت مسکن اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر کاهش قیمت ها در بازار مسکن بگذارد.

به گفته عقبایی روند معاملات در دی در مقایسه با آذر ماه امسال با کاهش همراه بوده است.

وی تاکید کرد: دولت باید به سمتی برود که زیرساخت های لازم برای بهره برداری بیشتر از منابع مردمی در بازار مسکن را به کار گیرد.

عقبایی با اشاره به تاثیر قیمت زمین در نرخ مسکن گفت: بهتر است هرچه زودتر زمین های زیرنظر وزارت راه و شهرسازی در اختیار انبوه سازان قرار گیرد زیرا در این صورت قیمت تمام شده مسکن نیز با کاهش همراه می شود.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به اینکه تسهیلاتی که دولت برای اقشار ضعیف جامعه در نظر می گیرد باید متفاوت با سایر اقشار جامعه باشد، گفت: پرداخت یک مبلغ مشخص برای تمام افراد جامعه سازگار و متناسب با موقعیت کنونی کشور نیست و به حتم باید این روند بازار به سمت و سویی پیش برود که شاهد برقراری توازن و تناسب در حوزه عرضه و تقاضا باشیم.

کد خبر 429876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha