همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد غیرقانونی آمریکا با خبرنگار پرس‌تی‌وی نشانگر آن است که این کشور حقوق بشر را برای دیگران می‌سراید و خود به سبک دولت‌های پیروش در برخورد با خاشقچی ملتزم است.

لاریجانی علی

به گزارش خبرگزاری فارس، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۳۰ دی ۹۷) با اشاره به رفتار آمریکا نسبت به خبرنگار پرس‌تی‌وی گفت: برخورد غیرقانونی آمریکا با این خبرنگار نشانگر آن است که آمریکا حقوق بشر را برای دیگران می‌سراید و خود به سبک دولت‌های پیروش در برخورد با خاشقچی ملتزم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر حوادث بسیار ضعیف‌تر از سنخ آنچه در آمریکا نسبت به خبرنگار پرس‌تی‌وی یا در فرانسه نسبت به تظاهرکنندگان انجام شد در ایران رخ داده بود کوس دفاع از حقوق بشر گوش عالمیان را کر می‌کرد. این هم نمونه دیگری از سیاست‌ورزی دروغین در صحنه بین‌المللی است که خشونت حکمرانی خود را در لفافه الفاظ فریبکارانه مخفی می‌کنند.

وی  در ادامه با اشاره به سقوط هواپیمای ۷۰۷ ارتش افزود: این حادثه، حادثه سوزناک و متاثرکننده‌ای بود. به همه خانواده داغدار تسلیت عرض می‌کنیم از  خداوند علو درجات را برای آن عزیزان آرزومندیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: لازم است کمیسیون عمران رسیدگی به این امر و علت سقوط را به طور جدی دنبال کند و برای پیشگیری از این نوع حوادث پیشنهادات لازم را با دستگاه‌های اجرایی پیگیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: فاطمه زهرا از زنان بلندمقداری است که در تاریخ بشریت نظیر نداشته و به قول شیعه و سنی آیه تطهیر در شأن پنج تنی نازل شد که فاطمه زهرا نیز جزو آنان بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: بزرگی مقام آن بانوی برگزیده خدا به حدی است که آیه ابرار در مقام ایشان و اهل بیت نازل شد، بزرگی در مکتب فاطمی به گذشت و فداکاری حاصل می‌شود. سختی‌ها کلید پیروزی‌هاست. تحمل ناگواری‌ها در زندگی آن بزرگوار صحنه‌های تاریخی را برای پیروان آن حضرت ورق زد.

وی در پایان گفت:‌امروز ملت ایران که شیفته آن حضرت هستند سربلندی خویش را در صراط فاطمی می‌دانند.

کد خبر 429027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha