همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی نشست ورشو را کنفرانس بازی دشمنان توصیف کرد و گفت: درست است که دشمنان علیه ایران صحبت کرده و درباره مسائل موشکی دخالت می کنند اما می دانند جمهوری اسلامی ایران در منطقه عظمتی دارد که نمی توان آن را حذف کرد.

علي لاريجاني

به گزارش ایرنا از خانه ملت، علی لاریجانی در نشست با اعضای ستاد برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل شد، گفت: درست است که دشمنان علیه ایران صحبت کرده و درباره مسائل موشکی دخالت می کنند اما می‌دانند جمهوری اسلامی ایران در منطقه عظمتی دارد که نمی‌توان آن را حذف کرد. وی افزود: آنها نمی‌توانند انقلاب اسلامی را حذف کنند.

لاریجانی به فرا رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که به واسطه آن دسیسه‌ها نیز افزایش یافته، اشاره و خاطرنشان کرد: اخیرا کنفرانسی راه انداخته‌اند که نشان می‌دهد نمی‌خواهند جایگاه انقلاب درخشندگی خود را نشان دهد پس باید توجه کرد که همه تلاش را روی حرکت به صورت مردمی بگذارید چرا که این یک جریان ملی بوده و برای مردم است و فضا باید به شکلی باشد که مردم این جریان را از آن خود بدانند و این متن ملت باید همواره حفظ شود.

وی اضافه کرد: در یک خانواده نیز ممکن است اختلاف به وجود بیاید اما خانواده را از بین نمی‌برند از این رو برای نشان دادن عمق انقلاب باید مساجد و سمن‌ها فعال شده و دستگاه‌ها کمک کنند مردم با آرامش و راحتی در مراسم حضور پیدا کنند همچنین رسانه‌ها نیز می‌توانند کمک شایانی کنند و ائمه جمعه و افرادی که تریبون دارند باید استفاده کنند و همه به این سمت برویم که با مفاهیم واقعی آشنا شده و آشنایی بدهیم که در شرایط خاصی قرار داریم و اجازه ندهیم دشمن در این شرایط ایجاد مسأله کند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود صیانت از انقلاب اسلامی را مهمترین کاری دانست که این ستاد در حال پیگیری آن است. وی افزود: انقلاب اسلامی دستاورد بزرگ قرن بود و اینکه امروز دشمنان خاک پاشی می کنند به دلیل اهمیت آن است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در مرحله‌ای است که دشمن نسبت به آن حیله گری می‌کند و به دلیل اهمیت آن به دنبال دسیسه هستند تا وزن انقلاب را کاهش دهند و بسترهایی نیز وجود دارد؛ امروز انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی خود رسیده و بسیاری از افرادی که ۵۰ سال هم دارند خیلی خوب انقلاب را لمس نکرده‌اند.

وی با بیان این که برخی اظهارات دشمن بسیار عوامانه است، عنوان کرد: آنها به دنبال این بودند که انقلاب اسلامی به این دوره‌ها نیز نرسد و دسیسه‌ها کرده و می کنند؛ آنها عملیات روانی دارند و از ظرفیت‌های مختلف استفاده می کنند تا این حادثه بزرگ در ذهن داخلی و خارجی دریافت نشود.

  • صیانت یک فقیه پارسا از حکومت مردمی، مدلی مناسبت با شرایط بومی ایران است

رییس نهاد قانونگذاری تصریح کرد: این که یک فقیه پارسا از حکومت مردمی صیانت کند یک مدل مناسب با شرایط بومی ما بوده و همه ملت در سرنوشت خود مشارکت دارند و هر دوره مجلس تعداد زیادی نمایندگان می‌روند و تعداد دیگری می‌آیند همچنین هر رئیس جمهوری تنها دو دوره می‌تواند رئیس جمهور باشد و این گردش افراد در نظام یک دستاورد بزرگ است.

  • از اظهارات سست و اوقات ‌تلخی در شرایط کنونی پرهیز شود

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سخنرانان باید در حمایت از انقلاب و دفاع از کیان ملت صحبت کرده و از اظهارات سست و اوقات تلخی‌ها که مقتضای امروز نیست بپرهیزند همچنین برخی موضوعات است که وزن آن اینگونه نیست که خیلی برجسته‌سازی شود و لزومی ندارد همه مناقشات در این مقطع حل و فصل شود بلکه امروز باید به موضوع وفاق و وحدت توجه کرد.

رییس نهاد قانونگذاری در ادامه با تأکید بر ضرورت استمرار دیدگاه‌های انقلاب بیان داشت: باید سال آینده را سال باروری تفکر درباره انقلاب قرار دهیم. شاید در این زمان کم نتوان همه مسائل را گفت از این رو نباید بعد از ۲۲ بهمن و دریافت بازتاب ها، مسائل را به فراموشی بسپاریم چرا که این موضوع عظمت دارد و باید همواره به آن پرداخت.
وی همچنین با یاآوری این که شیطنت رسانه‌های خارجی به این علت است که دل مردم را خالی کنند اما موفق نمی‌شوند، تاکید کرد: ملت ما آگاه و آبدیده بوده و تجربه بسیاری در شرایط سخت داشته و در همین شرایط دستاوردهایی داشته‌اند؛ ان شاءالله خداوند کمک می‌کند در ایام شهادت حضرت زهرا(س)، از ایشان مدد بگیریم تا شاهد یک راهپیمایی پرشکوه باشیم.

کد خبر 429284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha