همشهری آنلاین: چهل و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز سزار روز ۲۲ فوریه در پاریس برگزار و در آن با اهدای یک اسکار فرانسوی از فعالیت‌های سینمایی رابرت ردفورد تقدیر می‌شود.

رابرت ردفورد بازيگر و فيلمساز آمريكايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، آلن ترزین (رئیس فرهنگستان هنرها و فناوری‌های سینمایی فرانسه) با انتشار بیانیه‌ای درباره اهدای سزار افتخاری به بازیگر و فیلمساز افسانه‌ای آمریکا چنین گفت: «بازیگری نمادین، کارگردانی استثنایی، تهیه‌کننده‌ای پرشور، بنیانگذار و رئیس ساندنس به عنوان معتبرترین جشنواره سینمای مستقل جهان، رابرت ردفورد نشان خود را با تلاش‌هایش بر دنیای فیلم و سینما گذاشته است.»

ترزین با اشاره به «مردم معمولی» نخستین تجربه کارگردانی ردفورد که برنده جوایز اسکار و گلدن گلوب شد و همچنین فیلم‌های تحسین‌شده «بوچ کسیدی و ساندنس کید»، «پابرهنه در پارک»، «نامزد»، «آن‌گونه که بودیم» و «خارج از آفریقا» افزود: «ردفورد قطعا یک یادمان است و بسیاری از فیلم‌های او در مقام بازیگر و کارگردان امروز به آثار کلاسیک تبدیل شده‌اند. معدودند کسانی که با کارنامه خود چنین بر تاریخ سینما تاثیری ماندگار گذاشته باشند.»

ردفورد ۸۲ ساله که بازیگری را سال ۱۹۵۹ با حضور روی صحنه برادوی آغاز کرد، پیش از این از آکادمی اسکار هم یک جایزه افتخاری گرفته است. او سال گذشته پس از بازی در «پیرمرد و اسلحه» برای همیشه از دنیای بازیگری کناره می‌گیرد اما اندکی بعد پشیمان شد و گفت که اظهار نظرش بسیاری پیش از موعد بوده است.

پنه‌لوپه کروز، جورج کلونی، مایکل داگلاس، مریل استریپ و شان پن پیش‌تر سزار افتخاری دریافت کرده‌اند؛ جایزه‌ای که از آن به عنوان اسکار فرانسوی یاد و هر سال به بهترین‌های سینمای فرانسه اهدا می‌شود.

کد خبر 428868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha