دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

محمد ملاحسینی: موسسه ساندنس از سال 1981 به عنوان یک سازمان بین‌المللی و غیر انتفاعی برای پیشرفت حرفه قصه‌گویی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شد

جشنواره ساندس

جشنواره فیلم ساندنس (Sundance Film Festival) نیز در سال 1984 توسط رابرت ردفورد بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده سینما زیر نظر این موسسه راه‌اندازی شد و رفته رفته به بزرگترین اجتماع برای فیلم‌های مستقل تبدیل شد.

اما پیشینه جشنواره به سال 1991باز می گردد. در آن سال رسما به عنوان جشنواره فیلم ساندنس نام گذاری شد و هدف از آن حمایت از فیلم‌ها و فیلمسازان مستقل عنوان شد.

این جشنواره در بخش‌هایی چون مستند، درام و فیلم‌های آمریکایی و جهان هر سال در ماه ژانویه در شهر پارک سیتی واقع در ایالت یوتا در آمریکا برگزار می‌شود.

جشنواره ساندنس مکانی برای نمایش فیلم‌های کم‌هزینه و آثار ساخته شده خارج از سیستم جریان روز هالیوود است و برندگان آن جایگاهی خاص در میان فیلم‌های هنری پیدا می‌کنند.

در کنار فیلم‌های آمریکایی در جشنواره سادنس، در بخش سینمای جهان، فیلم‌های منتخب نیز انتخاب می‌شوند.

فیلم‌های بسیاری از فیلمسازان مشهور جهان همچون؛ کوئنتین تارانتینو، استیون سودربرگ، جیم جارموش و کوین اسمیت برای نخستین‌بار در این جشنواره به نمایش درآمد و به شهرت رسید.

نمایش فیلم‌های دراماتیک و مستند آمریکایی، مهم‌ترین ویژگی جشنواره فیلم ساندنس است. اما رفته رفته گرایش این جشنواره، در ایالت یوتا در آمریکا، به فیلم‌های خارجی بیشتر شده است.

کد خبر 142548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز