دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

پیشرفته‌ترین دستگاه لیزر جهان در بیمارستان فوق تخصصی چشم‌پزشکی نور با حضور اسفندیار رحیم مشایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افتتاح و ایران جزو 7 کشور دارنده پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ چشم‌پزشکی دنیا شد.

بیمارستان فوق تخصصی چشم‌پزشکی نور به‌دلیل دارا بودن تمام شاخص‌های پذیرش بیماران خارجی درصدد جذب گردشگری سلامت به ویژه در منطقه خاورمیانه است که در همین راستا به منظور توسعه گردشگری سلامت در ایران تکنولوژی لیزر «کانسرتو» صبح امروز با حضور اسفندیار رحیم مشایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌طور رسمی افتتاح شد.

نخستین جراحی با این دستگاه صبح دیروز برای چشمان یک خانم و یک آقا انجام شد و مراحل انجام لیزر به‌طور مستقیم از اتاق عمل برای تمام حاضران پخش شد.

به گفته پزشکان این بیمارستان فوق تخصصی چشم، هزینه عمل لیزر با این دستگاه برای بیمار  هر چشم 500 هزار تومان است.

یکی از مهم‌ترین خواسته‌های بیماران در مراجعه به چشم‌پزشک آن است که دید آنها پس از عمل لیزر، در مقایسه با عینک یا لنزهای تماسی بهتر باشد و بسیار مایل هستند کیفیت دیدشان خصوصا در هنگام شب افزایش یافته و دقت بینایی در آنها بیشتر شود.

تکنولوژی لیزر Concerto که هم اکنون در بیمارستان نور، همپای کشورهای پیشرفته جهان نصب و راه‌اندازی شده است به گونه‌ای طراحی شده که قادر است انحنای طبیعی اولیه قرنیه را به چشم بازگرداند.

علاوه بر روش‌های استانداردی که در درمان دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم به کار می‌رود، این دستگاه دارای توانایی‌های مختلف دیگری نیز هست.

به‌عنوان مثال در روش A_CAT با استفاده از ابرومتری علاوه بر دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم، مشکلاتی که شیوع کمتری دارند و به وسیله عینک یا لنزهای تماسی قابل اصلاح نیستند را اصلاح می‌کنند.

همچنین با روش T_ CAT و با استفاده از شکل توپوگرافی، در بیمارانی که نامنظمی بیش از حد قرنیه دارند یا به علت اعمال جراحی لیزری قبلی، قرنیه آنها نامنظم شده است، تصحیح این نامنظمی‌ها امکان‌پذیر است.

درمان با لیزر فوق، با ایجاد سطح انحنای کاملا منظم و یکنواخت، کیفیت بینایی را تضمین می‌کند و کمترین آسیب را به وضعیت بیومکانیکال چشم وارد می‌سازد.

از جمله ویژگی‌های فناوری جدید Concerto در مقایسه با سایر دستگاه‌های موجود در جهان می‌توان به حفظ سلامتی چشم حین و پس از جراحی لیزری، کنترل فرآیند عمل جراحی با دقت و ظرافت بالا، برطرف ساختن عوامل محیطی اثرگذار بر دقت دستگاه (نظیر رطوبت و دمای محیط) با استفاده از طراحی کاملا محکم و غیرقابل نفوذ، به کارگیری روش رهگیری سریع حرکات چشم (Eye Tracker) در طول عمل و اصلاح دقیق‌تر نمره چشم‌ و عدم ایجاد حرارت روی قرنیه و جلوگیری از خشکی آن اشاره کرد.

دستگاه‌های جانبی لیزر Concerto به پزشکان بیمارستان نور این اجازه را می‌دهد که قبل از انجام عمل جراحی، ارزیابی دقیقی از عیوب انکساری چشم به دست آورند.

دستگاه قادر خواهد بود اطلاعات به دست آمده از آزمایش‌های قبل از عمل را برای یک درمان مناسب به کار گرفته و دقیق‌ترین روش جراحی لیزر را در اختیار چشم‌پزشک و تیم همراه قرار دهد.

فناوری مدرن دستگاه Concerto طول عمل لیزر را بسیار کوتاه کرده است. درخصوص کوتاهی قابل توجه طول مدت عمل ذکر این نکته کافی است که این موضوع همواره باعث شگفتی بیماران می‌شود. مدت عمل معمولا بیش از 10 تا 12 ثانیه به درازا نمی‌کشد.

این کاهش زمان عمل جراحی لیزر به وسیله Concerto اثرات مفیدی چون کاهش قابل توجه خطر عفونت چشم به‌دلیل کاهش مواجهه سطح داخلی قرنیه با هوای اتاق عمل، سرعت بالای بهبودی پس از عمل، کاهش استرس بیمار و کیفیت بینایی پس از عمل دارد.

همشهری امارات- 8 بهمن 86

کد خبر 42871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز