چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رهبر اپوزیسیون انگلیس پیشنهاد رای عدم اعتماد به دولت نخست وزیر این کشور را مطرح کرده که چهارشنبه 26 دی به رای گذاشته می‌شود.

كوربين

به گزارش ایسنا به نقل از بی.بی.سی، جرمی کوربین، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس پس از آن این پیشنهاد را مطرح کرد که برنامه ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا برای خارج شدن از اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه از سوی قانونگذاران این کشور رد شد.

رای عدم اعتماد این مساله را در بوته آزمون قرار می‌دهد که آیا اکثریت قانونگذاران انگلیس از این پیشنهاد حمایت می‌کنند که مجلس عوام به دولت ترزا می رای عدم اعتماد دهد یا خیر.

اگر اکثریت به دولت می، رای عدم اعتماد دهند، دولت ۱۴ روز زمان دارد تا بار دیگر حمایت اکثریت را در پارلمان برای باقی ماندن در قدرت به دست بیاورد.

درصورتی‌که دولت نتواند از رای عدم اعتماد جان سالم به در ببرد، انتخابات زودهنگام برگزار می‌شود. به صورت معمول، انتخابات پنج تا شش هفته به طول می‌انجامد و ترزا می به عنوان نخست‌وزیر موقت در جریان کمپین انتخاباتی در قدرت می‌ماند.

رای عدم اعتماد به دولت ترزا می با رای عدم اعتمادی که در دسامبر ۲۰۱۸ با آن روبه‌رو بود، کاملا متفاوت است‌؛ زمانی‌که حزب محافظه کارش نقش او را به عنوان رهبر حزب به چالش کشید. او از این رای عدم اعتماد جان سالم به در برد.

قوانین حاکم بر رای عدم اعتماد در دولت زمانی تغییر کرد که "قانون مدت معین پارلمان‌های انگلیس" در سال ۲۰۱۱ برای دشوار کردن سرنگونی یک دولت اجرا شد.

کد خبر 428641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha