همشهری آنلاین: راست افراطی آلمان که در سال‌های اخیر خود را ذیل حزب «آلترناتیو برای آلمان» سازماندهی کرده است به دنبال کارزار خروج آلمان از اتحایه اروپاست.

تظاهرات راست افراطي آلمان

به گزارش یورونیوز، بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) اکنون راستگرایان افراطی آلمان بحث از «دکسیت» Dexit (خروج دویچلند از اتحادیه اروپا) را مطرح می کنند.

حزب آلترناتیو برای آلمان در کنگره‌ای در شهر ریزا در ایالت ساکسونی در شرق آلمان که مقر اصلی انتخاباتی راستگرایان افراطی به شمار می رود، برنامه‌ای را برای انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه آینده به تصویب رسانده‌اند.

در این برنامه به شکل بسیار محتاطانه‌ای پیشنهاد شده است که اگر قوانین اتحادیه اروپا در دوره زمانی قابل قبولی مورد بازبینی و اصلاح ساختاری قرار نگیرد، کارزار خروج آلمان از اتحادیه اروپا بعنوان راه‌حل نهایی به مردم آلمان پیشنهاد شود.

در این برنامه زمان خاصی برای به اجرا گذاشتن پیشنهاد خروج آلمان از اتحادیه اروپا ذکر نشده است. از جمله اصلاحات ساختاری مورد نظر راستگرایان افراطی آلمان می توان به حذف پارلمان اروپا، حذف یورو و همچنین پایان دادن به اسلامی سازی اروپا اشاره کرد.

«کلاوس پیتر سیک» تاریخدان و متخصص حوزه سیاست می گوید که «آلترناتو برای آلمان در حال تلاش برای بازسازی جایگاه ملی آلمان است. آنها به دنبال آزمودن شرایط درون حزبی و همچنین رای دهندگان هستند و می خواهند ببینید که آیا این ایده مورد استقبال قرار می گیرد.»

این نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم است که حزبی در آلمان ایده عضویت در اتحادیه اروپا را زیر سوال می برد.

کد خبر 428469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha