همشهری آنلاین : طبق گزارش‌های جدید سازمان آنتی تراست آلمان، فیس‌بوک را از جمع آوری برخی اطلاعات کاربران و به اشتراک گذاری آن با اپلیکیشن‌های دیگر منع خواهد کرد.

آلمان فیس بوک را از جمع آوری اطلاعات کاربران منع می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، تلاش های آلمان برای قانونمند کردن عملکرد فیس‌بوک در آینده جدید شکل تازه ای به خود می‌گیرد.  

روزنامه آلمانی Bild am Sonntag ادعا می کند Federal Cartel Office (سازمان آنتی تراست) این کشور به فیس‌بوک دستور خواهد داد از جمع آوری برخی اطلاعات کاربران خودداری کند. این دستور در اصل به شیوه اشتراک گذاری اطلاعات فیس‌بوک با اپلیکیشن ها و سایت های خارج از آن جمله اینستاگرام و واتس اپ مربوط است.

ناظر آنتی تراست آلمانی حکم خود را درباره فیس بوک تا چند هفته دیگر اعلام می‌کند.

هنوز مشخص نیست فیس بوک با چه سرعتی روش‌های خود را تغییر خواهد داد اما احتمال دارد آلمان مهلتی برای اجرای این اصلاحات تعیین کند. همچنین اگر فیس‌بوک از این قوانین سرپیچی کند، با جریمه‌ای ۱۰ میلیون یورویی(معادل ۱۱.۵ میلیون دلار) روبرو خواهد شد.

قانونگذاران آلمانی قبلا به این نتیجه رسیدند که فیس بوک با استفاده از موقعیت خود در شبکه‌های اجتماعی اطلاعات کاربران را بدون رضایت جمع‌آوری می کند. البته فیس‌بوک نیز این ادعاها را رد کرده بود.

کد خبر 428410

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha