همشهری آنلاین: وزیر علوم از تغییر شیوه پذیرش دانشجو برای سال ۹۸ و به ۲ روش با کنکور و بدون کنکور خبر داد و گفت: ۸۵ درصد رشته‌ها بدون کنکور بوده در نتیجه داوطلبان نباید استرسی بابت کنکور داشته باشند.

منصور غلامي

به گزارش مهر، منصور غلامی با اشاره به ساز و کار اجرایی پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در رشته محل‌هایی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد، گفت: آنچه که به صورت قانونی، آیین‌نامه‌ها و مقررات مصوب نشان می‌دهد، باید کنکور از وضعیت فعلی اصلاح شده و یک روش بهتری جایگزین آن شود.

وی ادامه داد: تجربه ۲ تا ۳ سال گذشته نشان داد که ۸۵ درصد ظرفیت رشته محل‌های دانشگاهی بدون نمره کنکور داوطلبان و صرفا از طریق تاثیر سوابق تحصیلی دانشجو پر شده است؛ شیوه‌ای که برای پذیرش دانشجو در بهمن ماه انجام خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بر همین اساس امسال اعلام کرده‌ایم کسانی که می‌خواهند در این رشته محل‌ها تحصیل کنند، دیگر نیاز نیست که در آزمون کنکور شرکت کنند چراکه نمره کنکورشان تاثیر ندارد.

وی یادآور شد: مقرر شده بدون توجه به نمره کنکور برای برخی از داوطلبانی که میخواهند به دانشگاه ورود پیدا کنند،  فرایند پذیرش با احتساب سوابق تحصیلی انجام شود. اجرای این روش از بهمن ماه آغاز می‌شود.

غلامی افزود: در سال ۹۸ نیز هم کنکور و هم روش بدون استفاده نمره کنکور اعمال خواهد شد لذا داوطلبان سال ۹۸ می‌توانند ثبت‌نام کرده و در رشته‌های پرمتقاضی آزمون بدهند.

وی ادامه داد: داوطلبانی که قصد داشته باشند در رشته محل‌هایی که سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند، تحصیل کنند، می‌توانند در آزمون سراسری ثبت‌نام نکرده و فقط به سایت دانشگاه‌ها مراجعه کنند. سازمان سنجش آنها را راهنمایی خواهد کرد تا از این طریق جذب شوند.  

وزیر علوم تاکید کرد: در واقع امسال بخشی از کسانی که نگران کنکور بوده، استرس و اضطراب برای آن دارند، می‌توانند در رشته خاصی که اعلام می‌شود شرکت کرده و اصلا استرس نداشته و در کنکور شرکت نکنند.

کد خبر 428332
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha