یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین - نیما شایان: منصور غلامی متولد ۲۰ آبان ماه ۱۳۳۲ در همدان است.

منصور غلامی

منصور غلامی که مهر ماه ۹۶ از سوی دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، تحصیلات دانشگاهی را در زادگاه خود همدان آغاز کرده است. این استاد تمام پایه ۴۲ دانشگاه بوعلی همدان، سال ۱۳۵۵ در مقطع کارشناسی رشته ترویج و آموزش کشاورزی مدرسه عالی کشاورزی همدان فارغ‌التحصیل شده است.

غلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد راهی تهران و وارد دانشگاه تربیت مدرس شده و با تغییر رشته از ترویج و آموزش کشاورزی به علوم باغبانی، در سال ۱۳۶۴ از رشته علوم باغبانی دانشگاه تربیت مدرس فارغ‌التحصیل شده است. او ادامه تحصیل در مقطع دکتری علوم باغبانی را در استرالیا پی گرفته و در سال ۱۳۷۴ موفق به اخذ مدرک دکتری تخصصی (PHD)  از دانشگاه آدلاید شده است.

منصور غلامی از جمله چهره‌هایی است که از اوایل انقلاب اسلامی و پس از تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره) ، در نظام آموزش عالی کشور عهده‌دار مسئولیت شده‌اند. در سال ۱۳۶۰، مسئولیت سرپرستی دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و سپس دانشگاه صنعتی اصفهان به وی واگذار شده است.

پس از این تجربه مدیریتی در آموزش عالی، غلامی از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۸۴ در سمت‌های رئیس دانشکده کشاورزی، معاون اداری مالی دانشگاه و رئیس دانشگاه بوعلی همدان حضور داشته؛ که دوره مدیریتی او در سمت ریاست این دانشگاه به مدت ۸ سال یعنی کل دوره دولت‌های هفتم و هشتم به طول انجامیده است. البته او از سال ۱۳۹۳ به بعد به این جایگاه بازگشته است.

عضویت در هیأت ممیزه دانشگاه بوعلی سینا، دبیری هیات امنای دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه‌های منطقه غرب کشور، ریاست هیات ممیزه دانشگاه بوعلی سینا، عضویت در هیات امنای دانشگاه‌ کردستان و دانشگاه لرستان، پارک علم و فناوری همدان و موسسه آموزش عالی نور دانش از دیگر سوابق این استاد دانشگاه است.                         

این استاد دانشگاه که دارای سوابق متعدد در مدیریت آموزش عالی دولتی است، در زمینه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی نیز فعال است؛ به طوری که عضویت هیئت موسس و عضویت هیئت امنای موسسه آموزش عالی آبادانی و توسعه روستاها (غیردولتی غیرانتفاعی) را نیز در کارنامه کاری خود دارد.  

منصور غلامی از اعضای انجمن‌های اخلاق در علم و فناوری، زیست‌شناسی ایران، علوم باغبانی ایران و انجمن بین‌المللی علوم باغبانی و عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی است. او مدیرمسئولی و سردبیری مجله پژوهش کشاورزی را تا سال ۱۳۹۳ بر عهده داشته است.                                  

سوابق فرهنگی و اجتماعی این استاد دانشگاه نشان می‌دهد که از سال ۱۳۵۹ در راه‌اندازی بخش امور فرهنگی بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی و همچنین ساماندهی جهاد سازندگی در حوزه اردوگاه‌های روستایی مسئولیت داشته است.

منصور غلامی به لحاظ سیاسی در دانشگاه از جمله نیروهایی است که هم انجمنی است و هم بسیجی؛ به طوری که در سوابق فعالیت‌هایش هم عضویت در انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌های کشور از ابتدای تأسیس تا کنون به چشم می‌خورد و هم عضویت در سازمان بسیج اساتید؛ اما این استاد دانشگاه در طول دولت‌های نهم و دهم، مسئولیت دانشگاهی ستادی برعهده نداشته است.

کد خبر 385930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha