شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
۰ نفر

سهیلا صادق‌زاده - شهردار منطقه ۱۰: با توجه به تغییر ساختار بافت شهری، همچنین تغییر کاربری واحدهای تجاری و خدماتی خیابان قزوین، گاراژهای قدیمی که مساحت‌های قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده‌اند، محدوده بزرگی را تبدیل به فضای بی‌دفاع شهری کرده‌اند.

سهیلا صادق‌زاده

برای ساماندهی و رفع مشکلات پیرامونی گاراژهای خیابان قزوین، نیاز به برررسی و تدوین طرحی جامع برای کل محور چه به لحاظ کالبدی و چه به لحاظ کاربری داریم. در حال حاضر مجموعه مدیریتی منطقه۱۰ در حال بررسی پیشنهادها و طرح‌های موضوعی و موضعی مختلفی برای تدوین یک طرح جامع است. طراحی شهری با تغییر چهره خیابان قزوین یکی از گزینه‌های ارائه شده برای کاهش مشکلات موجود و ساماندهی این محور است.

در چشم‌انداز این طرح، خیابان قزوین در قالب یک محور تجاری ‌ـ خدماتی فعال در مقیاس شهری واقع در منطقه ۱۰ شهرداری تهران پیش‌بینی شده است. ایجاد فضاهای شهری پویا در عرصه‌های فضای سبز حاشیه خیابان با استفاده از مبلمان جذاب و امکانات رفاهی باعث رونق و جذابیت محیط برای حضور شهروندان خواهد شد. از سوی دیگر، پیش‌بینی کاربری‌های تجاری، خدماتی، تفریحی و ‌فرهنگی در قطعات بزرگ مقیاس، افزایش نقش شهری این محور را در منطقه فراهم خواهد آورد به گونه‌ای که آن را تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها در منطقه و مراکز تجاری با فعالیت فرامنطقه‌ای خواهد کرد.

کد خبر 427529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha