همشهری آنلاین: مقامات فرودگاه‌های گتویگ و هیترو در حومه لندن اعلام کردند که برای مقابله با پهپادها به فن‌آوری ویژه ضدپهپادی مجهز می‌شوند. این فرودگاه‌ها اعلام کردند که برای خریداری تجهیزات جدید میلیون‌ها پوند سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

هواپيما

به گزارش دویچه وله، فرودگاه‌های گتویک و هیترو لندن به سیستم دفاعی ضدپهپادی مجهز شده‌اند. این تجهیزات قادر به ردیابی و ایجاد اختلال میان پهپادها و هدایت کنندگان آنها هستند.

تجهیزات یاد شده بر سقف فرودگاه مستقر شده و چندین کیلومتر را رصد می‌کنند. این تجهیزات به کمک چهار رادار می‌توانند سپری ۳۶۰ درجه برای مقابله با نفوذ پهپادها ایجاد کنند.

یک سخنگوی فرودگاه گتویک بدون آن که به جزئیات این فن‌آوری اشاره‌ای کند گفت که فرودگاه‌های لندن با تجهیزات ضد پهپادی اکنون در سطحی برابر با ارتش  قرار گرفته است.  

به گفته سخنگوی فرودگاه گتویک در جنگ علیه پهپادها فرودگاه با پلیس و دیگر نهادهای امنیتی بریتانیا از نزدیک همکاری می‌کند.  

فردوگاه گتویک فرودگاهی پرتردد است و در ۴۵ کیلومتری جنوب لندن قرار دارد. این فرودگاه اعلام کرده است که تجهیزات خریداری شده ضد پهپادی حدود یک هفته است مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

فرودگاه هیترو لندن نیز هم تجهیزات ضدپهپادی را سفارش داده است.

خریداری این پهپادها از طرف فرودگاه‌های لندن بعد از مشاهده چند پهپاد بر فراز فرودگاه بزرگ گتویک اتفاق افتاد. حادثه روز چهارشنبه ۲۸ آذر (۱۹ دسامبر) حدود ساعت ۹ شب به وقت محلی ابتدا دو پهپاد بر فراز  فرودگاه گتویک دیده شدند. در پی این حادثه به دستور مسئولان فرودگاه نشست هواپیماها و پرواز آنها از این فرودگاه به دلیل احتمال خطر برخورد آنها با پهپادها متوقف شدند.  

ساعت سه صبح روز پنج‌شنبه ۲۹ آذر (۲۰ دسامبر) فرمان پرواز مجدد هواپیماها در این فرودگاه صادر شد، اما ۴۵ دقیقه بعد به دلیل مشاهده مجدد پهپادها بر فراز این فرودگاه بار دیگر هر پروازی در این فرودگاه متوقف شد.

پلیس لندن پرواز پهپادها بر فراز فرودگاه گتویک لندن را حمله‌ای آگاهانه و هدفمند به  خطوط هوایی ارزیابی کرده بود.

در جریان حادثه فرودگاه‌ لندن در مجموع حدود هزار پرواز تعلیق شد و بیش از ۱۴۰ هزار مسافر سرگردان شدند.

دو نفر مظنون نیز در این ارتباط بازداشت شدند که بعدا آزاد شدند.

کد خبر 427397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha