همشهری‌آنلاین: عملیات مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای طولانی‌ترین پل سواره‌رو پهنه غربی پایتخت، نیمه نخست سال آتی به اتمام می‌رسد.

شهرداري،پل كن

به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس ایرج معزی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران که در حاشیه بازدید میدانی از پروژه مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن سخن می‌گفت، ضمن اعلام پیشرفت ۵۵ درصدی این پروژه یادآور شد: اقدام‌های مربوط به تقویت فونداسیون، افزایش ظرفیت باربری ستون‌ها، تعویض نئوپرن‌ها و درزهای انبساط و همچنین ساماندهی بستر رودخانه در محل پایه‌های پل، در بخش‌های مختلف این پل ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود عملیات مرمت پل تقاطع همت- کن، نیمه نخست سال آینده به اتمام برسد.

در جریان این بازدید که با حضور مهندس مرتضی اسکندر، مدیرعامل شرکت یادمان‌سازه و جمعی از دست اندرکاران پروژه انجام شد، گزارشی از عملکرد شرکت یادمان‌سازه در زمینه مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای ۲۵ دستگاه پل سواره‌رو طی ۲ سال گذشته ارائه شد و جزئیاتی از فعالیت "سامانه جامع تعمیر و نگهداری پل‌های شهر تهران" مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن که در مرز مناطق ۵ و ۲۲ قرار دارد، با ۲۳۰ متر طول، طولانی‌ترین پل‌های سواره‌رو پهنه غربی پایتخت به شمار می‌آید. ظرفیت نامناسب باربری و عدم پاسخگویی مناسب کوله‌های بتنی پل مقابل نیروهای ناشی از زمین لرزه، از بین رفتن نئوپرن‌ها و درزهای انبساط و نیز آسیب دیدن تعدادی از ستون‌ها و سرستون‌های پل، از جمله عواملی بود که باعث شده است پروژه مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع همت – کن در دستور کار شرکت یادمان‌سازه قرار گیرد.

کد خبر 427248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha