همشهری آنلاین: یک موسسه خیریه انگلیسی در گزارشی اعلام کرد: پدیده‌های جوی مرتبط با تغییرات اقلیمی در سال ۲۰۱۸ به مرگ هزاران نفر و خسارت مالی قابل توجهی در سراسر جهان منجر شده‌ است.

تغييرات اقليمي

به گزارش ایسنا، موسسه خیریه Christian Aid در بررسی خود ۱۰ حادثه جوی را شناسایی کرده‌ که هریک از آن‌ها بیش از یک میلیارد دلار هزینه بر جای گذاشته‌ است. همچنین چهار حادثه جوی در سال ۲۰۱۸ رخ داده است که هریک از آن‌ها بیش از ۷ میلیارد دلار هزینه داشته‌اند.

محققان در بررسی‌های خود نشان داده‌اند که موج گرما در اروپا به‌طور مستقیم تحت تاثیر گرمای ناشی از فعالیت‌های بشر بوده‌ است. همچنین حوادث جوی دیگر بر اثر تغییرات به وجود آمده در الگوهای آب و هوایی است که از پیامدهای تغییرات اقلیمی به حساب می‌آیند.

در این گزارش آمده‌ است: پرهزینه‌ترین بلایای طبیعی مرتبط با افزایش دما و وقوع طوفان‌های فلورانس و مایکل بوده است که هریک از آن‌ها به ترتیب حدود ۱۷ و ۱۵ میلیارد دلار هزینه به جا گذاشته‌اند.  

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، ژاپن در سال ۲۰۱۸ با پدیده‌های سیلاب و موج گرما روبرو بوده که با تاثیرات مخرب عظیمی همراه بوده‌ است. جاری شدن سیل در این کشور به فوت دست‌کم ۲۳۰ تن منجر شده و خسارت مالی به ارزش هفت میلیارد دلار به جا گذاشته‌ است. 

کد خبر 426807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha