هنگامی که 16 دی ماه اعضای شورای شهر تهران به اتفاق آرا موافقت خود را با اختصاص امکانات شهرداری به تبلیغات نامزدهای انتخاباتی اعلام کردند، سازمان زیباسازی شهر تهران دست به کار برنامه‌ریزی برای عملی کردن این طرح شد.

سرانجام مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از تعیین و پیش‌بینی 4هزار نقطه، برای انجام تبلیغات نامزدهای هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله ملاصالحی با اشاره به این که در انتخابات شوراها 2‌هزار نقطه برای تبلیغات انتخابات پیش‌بینی شده بود که این تعداد برای مجلس شورای اسلامی به 4‌هزار نقطه افزایش می‌یابد، افزود: 4‌هزار نقطه به‌طور مساوی در 22‌منطقه تهران تقسیم شده که در این نقاط پارچه‌های طولانی نصب می‌شود تا نامزدها بتوانند به راحتی تبلیغ کنند.

به گفته ملا‌صالحی تبلیغات نامزدهای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در بیلبوردهای بزرگ و تجاری پایتخت را منوط به مصوبه شورای شهر تهران دانست.

ملاصالحی  گفت: پاکسازی تبلیغات از نقاط غیرمجاز هزینه‌های سنگینی را به شهرداری تحمیل می‌کند؛ به‌طوری که در دوره‌های گذشته انتخابات، 300 ‌تا ‌400 ‌میلیون تومان صرف پاکسازی این گونه تبلیغات شده است.

او خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تحمیل این هزینه‌ها به شهرداری، امسال با استناد به مصوبه شورای شهر برای اخذ جریمه از برچسب‌های غیرمجاز، آن دسته از نامزدهای انتخابات مجلس که در مکان‌ها و فضاهای غیرمجاز شهر تبلیغ انجام دهند، به مراجع قضائی معرفی می‌شوند و از طریق ضابطان قضائی، این تخلف را پیگیری می‌کنیم تا آنان هزینه پاکسازی را پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران یادآور شد: مکان‌ها و فضاهای غیرمجاز تبلیغات کاملا در سطح شهر مشخص بوده و در این مکان‌ها عنوان شده که افراد از نصب تبلیغات خودداری کنند اما متأسفانه در برخی موارد شاهد نصب این تبلیغات روی پست برق، درب منزل مردم، مبلمان شهری، تیر چراغ برق، سطل‌زباله و غیره هستیم که امسال برای جلوگیری از این گونه تبلیغات، متخلفان را به مراجع قضائی معرفی می‌کنیم تا خسارت شهرداری را بپردازند.

نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی روز چهارشنبه هفته گذشته، کلیات طرح ممنوعیت چاپ عکس و پوستر در انتخابات را تصویب کردند.

کد خبر 42626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز