همشهری آنلاین: هیوندای با داشتن ۱۰ نماینده بسیار ایمن و ایمن در رده‌بندی بهترین خودروسازان سال ۲۰۱۹ (از نظر ایمنی) در صدر ایستاد و کیا و سوبارو هر کدام با هشت نماینده دوم و سوم شدند.

خودرو سوبارو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها IIHS، در فاصله کمتر از ۱۰ روز تا پایان سال ۲۰۱۸ و آغاز سال میلادی تازه، فهرست ایمن‌ترین شرکت‌های خودروسازی دنیا منتشر شد که در آن آسیایی‌ها گوی سبقت را از رقیبان اروپایی خود ربودند. خودروهای ایمن در دو رتبه‌بندی بسیار ایمن و ایمن قرار می‌گیرند با این تفاوت که در رده بسیار ایمن، ایمنی عابران پیاده هم در تولید خودرو در نظر گرفته شده است.

هیوندای با داشتن شش خودروی ایمن و چهار خودروی بسیار ایمن در صدر فهرست ایمن‌ترین خودروها قرار گرفت. رده دوم مشترک در حالی به کیا و سوبارو رسید که خودروساز کره‌ای سه خودروی ایمن دارد و پنج خودروی بسیار ایمن اما رقیب ژاپنی هفت خودروی بسیار ایمن در پرونده ثبت کرده است. از پنج خودروی هوندا چهار مورد در بخش بسیار ایمن قرار می‌گیرند و تنها یک خودرو در بخش ایمن.

تویوتا و مرسدس بنز هر کدام با چهار، بی‌ام‌دبلیو، مزدا، نیسان (ایمن) و جنسیس (بسیار ایمن) هر کدام با سه، آئودی با دو و لکسس، آکورا، میتسوبیشی و کرایسلر هر کدام با یک خودرو در این فهرست به ترتیب در رده‌های بعد قرار دارند. از آنجا که لکسس و آکورا به ترتیب برندهای لاکچری شرکت‌های تویوتا و هوندا هستند، طبعا تنها نماینده آنها در فهرست ایمن‌ترین خودروها را باید در بخش بسیار ایمن دسته‌بندی کرد. نشان ایمنی موسسه IIHS امسال به ۵۷ خودرو در کلاس‌های مختلف اهدا شد.

حجم و اندازه یا به اصطلاح کلاس خودروها در رده‌بندی برترین خودروها از نظر ایمنی سرنشینان (و عابران) در نظر گرفته می‌شود. خودروهای کوچک (هوندا اینسایت)، خودروهای میانه (هیوندای سوناتا)، خودروهای میانه لاکچری (جنسیس جی۷۰)، خودروهای بزرگ (تویوتا آوالن)، خودروهای بزرگ لاکچری (بی‌اودبلیو سری۵)، شاسی‌بلندهای کوچک (هیوندای کُنا)، شاسی‌بلندهای میانه (هیوندای سانتافه) و شاسی‌بلندهای بزرگ (آکورا آردی‌ایکس) رده‌بندی مربوط به بخش خودروهای بسیار ایمن هستند.

در بخش خودروهای ایمن مینی‌ها هم قرار دارند که هیوندای اکسنت و کیا ریو در این رده آقایی می‌کنند. در بخش مینی‌ون‌ها نام دو خودروی کرایسلر پاسیفیکا و هوندا اودیسه به چشم می‌خورد. خودروهای کوچک (هیوندای النترا)، خودروهای میانه (هوندا آکورد)، خودروهای میانه لاکچری (آئودی آ۳)، خودروهای بزرگ (کیا کادنزا)، شاسی‌بلندهای کوچک (بی‌اودبلیو ایکس۲) و شاسی‌بلندهای بزرگ (هوندا پایلوت) دیگر رده‌بندی‌های خودروهای ایمن محسوب می‌شوند. نام‌های داخل کمانک‌ها نشان‌دهنده برترین خودروی هر بخش است.

کد خبر 426236

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha