شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
۰ نفر

پانته‌آ دری - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران: در دنیای امروز یادگیری با هدف افزایش دانش و به کار گرفتن آن برای ایجاد ارزش افزوده و تولید، اهمیت زیادی پیدا کرده است.

پانته‌آ دری

باور دارم در این برهه، هنرستان‌ها بیشتر از واحدهای آموزشی دیگر دارای چنین ظرفیتی برای تبدیل علم به مهارت و در نتیجه ایجاد اشتغال هستند. از سوی دیگر، در آموزش با کیفیت و توسعه پایدار یکی از اصلی‌ترین ارکان توسعه فردی، کسب مهارت و شایستگی است.

مهم‌تر از اینکه فرد در آینده چه شغلی یا میزان تحصیلاتی داشته باشد، این مسئله مهم است که فرد در شغل خود تخصص و مهارت کافی را دارد یا خیر. بنابراین ضرورت یادگیری یک مهارت و یک فن برای همه شهروندان ضروری به نظر می‌رسد. به این دلیل، در سند تحول بنیادین که نقشه راه فعالیت‌های آموزش و پرورش در دوره متوسطه هست، مکلفیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را توسعه دهیم و هرچه بیشتر سهم هنرجویان را در انتخاب رشته فراهم کنیم.

از این رو، برگزاری جشنواره‌های مهارت و کارآفرینی کمک می‌کند با ترکیب آموزش‌های تئوری و کارگاهی، از ظرفیت خوب پژوهش‌سراها برای تأکید بر محیط‌های متنوع یادگیری پایدار و مادام‌العمر و تبدیل شدن مدرسه به محل کسب تجربه‌های جدید استفاده شود. واضح است که منطقه ۱۱ از مناطق قدیمی و اصیل شهر تهران است. تنها، هنرستانی که میزبان جشنواره مهارت و کارآفرینی بود، قدمتی ۶۰ ساله دارد.

نخستین هنرستان موسیقی در این منطقه قرار دارد. در این منطقه هنرستان‌هایی وجود دارند که به‌طور خاص، رشته‌هایی را که در مناطق دیگر ارائه نمی‌شود، به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند. به گمانم، از نظر موقعیت جغرافیایی دسترسی هنرجویان به این منطقه بالاست و این مسئله می‌تواند به مهارت‌افزایی و رشد کارآفرینی در منطقه کمک کند. در جشنواره مهارت و کارآفرینی منطقه۱۱، پیوند خوبی میان پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی با هنرستان‌ها ایجاد شده است. امیدواریم بتوانیم این الگو به در سایر مناطق نیز تسری دهیم.  

کد خبر 426182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha