رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از تصویب اساسنامه جدید این سازمان با حضور اکثریت اعضای هیأت امناء و با اتفاق آرای اعضا خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی این سازمان، احمد نوریان با اعلام این خبر اظهار داشت: تدوین اساسنامه جدید پس از 13 ماه تحقیق و بررسی توسط کارشناسان و ارائه پیش‌نویس به اعضای هیأت امناء و ایجاد اصلاحاتی در آن، نهایتاً با حضور 10 تن از اعضا به تصویب نهایی رسید.

تفاوت‌های جدی در دو اساسنامه قدیم و جدید وجود دارد. اساسنامه قدیم در قالب مؤسسه‌ و به صورت شرکتی ثبت شده بود و به موضوعات محتوایی در اساسنامه قدیم پرداخته نشده بود.

به گفته نوریان، توجه به سیاست‌های کلان فرهنگی نظام و منویات رهبر معظم انقلاب، توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی، تأکید بر مبانی دینی و اصول انقلاب، تأکید بر مأموریت‌های سازمان در حوزه شهری، تأکید بر رویکرد محله‌ محوری، تعامل و همکاری بیشتر با نهادها، سازمان‌های فرهنگی و تشکل‌های مردمی و مساجد و ایجاد هیأت‌مدیره به‌عنوان بازوی هیأت امناء از جمله نکات برجسته‌ای است که در اساسنامه جدید مورد توجه قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: تدوین اساسنامه جدید با نگاه فرهنگی مدیریت شهری که بر اساس آن طرح جامع و نقشه فرهنگی اجتماعی تهران برای سال 87 در حال تدوین نهایی است، صورت گرفته و سازمان فرهنگی هنری به‌عنوان بازوی فرهنگی شهرداری، مجری طرح‌های فرهنگی هنری در تهران است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اتفاق آرا به‌عنوان عضو جدید هیأت امنای سازمان  انتخاب شد.

شهردار تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، فرماندهی نیروی مقاومت بسیج، رئیس حوزه هنری، رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 11عضو هیأت امنای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هستند.

اساسنامه قدیم این سازمان شهریورماه سال 1375 به تصویب اعضا رسیده بود.

کد خبر 42618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز