سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه عرب با تشکیل جلسه فوق العاده به ریاست نماینده سودان به برزیل و استرالیا در خصوص انتقال سفارتخانه‌های خود از تل آویو به قدس اشغالی هشدار داد.

اتحاديه عرب

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جلسه فوق العاده روز سه شنبه اتحادیه عرب در قاهره با حمایت مصر و اردن و به درخواست فلسطین برگزار شد.

'عبدالمحمود عبدالحلیم ' نماینده سودان در سخنانی در مراسم افتتاح این جلسه گفت : این نشست در پاسخ به موارد عدیده نقض قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای حامی آن، از جمله تصمیم برزیل به انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس برگزار شد.

وی افزود: در شرایط کنونی وحدت کشورهای عرب برای یاری رساندن به مساله فلسطین اولویت دارد. سودان اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم و از جامعه بین المللی می خواهد با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی مانع تداوم تجاوز به حقوق فلسطینیان شوند.

این مقام سودانی ابراز امیدواری کرد که جلسه اتحادیه عرب منجر به نتایج مثبتی برای فلسطینیان شود.

'سعید ابو علی ' مدیر امور فلسطین در اتحادیه عرب نیز گفت: این جلسه در حالی برگزار می شود که قدس شاهد تجاوز گسترده رژیم صهیونیستی به مردم بی گناه فلسطین است.

وی با انتقاد از شخصیت های حامی رژیم صهیونیستی از جمله 'ابو مازن' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی اعم از کشتار، ویرانی و آوارگی مردم فلسطین را محکوم کرد.

ابو علی تاکید کرد، رژیم صهیونیستی متجاوز که امت عرب و اراده آن را هدف قرار داده با به تعیین قدس به عنوان پایتخت خود هرگونه فرصت را برای صلح از بین می برد.

وی ضمن هشدار به برزیل و استرالیا و دیگر کشورها در خصوص به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی بر حمایت خود از مقاومت فلسطین و تشکیل دولت این کشور به پایتختی قدس تاکید کرد.

نمایندگان مصر، اردن، قطر، لبنان، عربستان، مغرب و موریتانی ضمن محکوم کردن تصمیم برزیل و استرالیا به انتقال سفارتخانه های خود از تل آویو به قدس بر حمایت از فلسطین و قطعنامه های شورای امنیت تاکید کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا پس از انتخاب به این سمت با انتقال سفارت امریکا از تل آویو به قدس اولین گام را در این خصوص برداشت و اکنون برخی کشورها که با رژیم صهیونیستی رابطه دارند با تشویق امریکا اقدام به انتقال سفارت خود به قدس اشغالی می کنند.

کد خبر 425815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha