سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان متداول در زنان است که در کشورهای در حال توسعه موجب مرگ و میر گسترده می‌شود و به تازگی روشی برای تست کاملا دقیق آن ابداع شده است.

سرطان

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، یکی از عوامل عدم شناسایی سرطان دهانه رحم، دقیق نبودن آزمایشات غربالگری است که به همین منظور صورت می‌گیرد.

اما با انجام آزمایشاتی تازه روش جدیدی برای شناسایی این سرطان ابداع شده که هم هزینه مناسب و هم دقت بالایی دارد و انتظار می‌رود نگرانی‌ها را در این زمینه کاهش دهد.

راه اصلی شناسایی سرطان دهانه رحم در بانوان تشخیص وجود عفونتی موسوم به ویروس پاپیلومای انسانی است. روش‌های غربالگری فعلی برای شناسایی این ویروس مبتنی بر نمونه‌برداری از سلول‌های دهانه رحم است. اما روش مذکور چندان دقیق نیست.

لذا دانشمندان دانشگاه کوئین مری لندن از روشی موسوم به اپی ژنتیک استفاده کرده‌اند که مبتنی بر بررسی دقیق ژن‌ها و سازوکارهای داخلی بدن بدون دستکاری دی ان ای هاست. این روش با موفقیت برروی هزاران زن  ۲۵ تا ۶۵ ساله در کانادا آزمایش شده و دقت آن ۱۰۰ درصد بوده است.  این در حالی است که دقت روش قبلی به تنها ۲۵ درصد می‌رسد. پژوهشگران قصد دارند با تکمیل این روش برای تجاری‌سازی آن اقدام کنند.

کد خبر 425797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha