پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فرانسه پنجشنبه شاهد تظاهرات اعتراض‌آمیز کارکنان دولتی بود

نزدیک به ‪ ۴۰۰‬هزار نفر از کارکنان بخش‌ها و دوایر دولتی فرانسه، بعدازظهر روز پنجشنبه، در سراسر این کشور علیه اصلاحات دولت، تظاهرات اعتراض آمیز برپا کردند.

گزارش ایرنا از پاریس حاکی است که این تظاهرات در اعتراض به افزایش نیافتن سطح دستمزدها، پایین بودن قدرت خرید عمومی و نیز حذف فرصتهای شغلی در برخی از ادارات، در پاریس و دیگر شهرهای بزرگ این کشور برگزار شد.

تظاهرکنندگان که در بین آنها کارکنان آموزش پرورش، بیمارستانها، صدا و سیما و هواپیمایی حضور چشمگیری داشتند، بار دیگر از عدم اهتمام دولت به انجام وعده‌های انتخاباتی خود برای افزایش قدرت خرید عمومی، انتقاد کردند.

اتحادیه بزرگ کارکنان فرانسه، به نام "ث.ژ.ت"، در بیانیه‌ای تعداد کارکنان شرکت‌کننده در این تظاهرات را ‪ ۴۰۰‬هزارنفراعلام کرده است.

گزارش ایرنا همچنین حاکی است که روز پنجشنبه بیش از پنج میلیون نفر از کارکنان دولتی این کشور، در سراسر فرانسه اعتصاب کردند.

کارکنان دولتی فرانسه در ماههای نوامبر و دسامبر سال گذشته میلادی نیز به همین دلیل دست به اعتصاب و تظاهرات بزرگی در پاریس و دیگر شهرهای بزرگ فرانسه زدند.

به عقیده کارشناسان، این کارکنان در نظر دارند در آستانه انتخابات شهرداریهای فرانسه، بار دیگر "نیکلا سارکوزی" رییس جمهوری و دولت وی را نسبت به اجرای وعده‌های انتخاباتی خود از جمله افزایش سطح درآمدها و قدرت خرید عمومی، تحت فشار قرار دهند.

کد خبر 42561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز