همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حذف کنکور به این سختی‌ها که می‌گویند نیست، گفت: کنکور دو تا سه سال دیگر حذف خواهد شد.

منصور غلامي

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، منصور غلامی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما، افزود: برای رشته‌های دانشگاهی پرمتقاضی همچنان نیازمند یک ارزیابی عادلانه هستیم و بر این اساس مقرر شده تا آموزش و پرورش ظرف دو تا سه سال آینده امتحانات را به صورت سراسری به گونه‌ای برخورد کند که این ارزیابی صورت گیرد.

غلامی افزود: پارسال ۸۵ درصد دانشجویان در رشته‌های مختلف نمره کنکورشان در پذیرفته شدن‌شان تأثیر خاصی نداشت و بر اساس سابقه تحصیلی پذیرفته شدند و این مقدمه‌ای برای حذف کنکور است.

وی گفت: ساز و کاری تعریف و اعلام خواهد شد که کسانی که نمی‌خواهند در کنکور شرکت کنند برای تحصیل در برخی رشته‌ها در شماری از دانشگاه‌ها درخواست پذیرش دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در تلاش هستیم تا پیش از کنکور امسال تکلیف دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را برای پذیرش دانشجو مشخص کنیم.

وی در بخش دیگر این گفت‌وگو با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا دانشگاه‌های کوچک را به سمت تجمیع یا انحلال پیش ببریم، گفت: در صددیم تا واحدهای کوچک دانشگاهی را در بخش دولتی و غیردولتی به دانشگاه‌های بزرگ متصل کنیم تا از آنان حمایت بیشتری شود و نظارت کارشناسی بیشتری بر آنها صورت گیرد.

کد خبر 425594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha