همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: استعفای نمایندگان استان اصفهان در جلسه امروز یکشنبه ۲۵ آذرماه - هیات رییسه بررسی می‌شود.

عبور CFT از ریل مجلس

به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» در جلسه علنی امروز یک‌شنبه ۲۵ آذرماه مجلس این مطلب را در پاسخ به تذکر عبدالحمید خدری نماینده بوشهر درمورد وضعیت استعفای نمایندگان استان اصفهان بیان کرد و افزود: امروز در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی این موضوع را مطابق آیین‌نامه داخلی بررسی می‌کنیم.

نماینده بوشهر در تذکری خطاب به هیات رییسه و رییس مجلس به استعفای نمایندگان استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بر اساس آیین‌نامه داخلی باتوجه به این که نمایندگان استان اصفهان استعفای خود را تقدیم هیات رییسه کرده‌اند، این موضوع باید با جدیت در مجلس بررسی شود و نباید این استعفاهای صوری باب شود.

خدری از هیات رییسه مجلس خواست در اولین جلسه این استعفا قرائت شود و در دستور کار هفته آینده مجلس قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته ۱۹ نفر از نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به حذف اعتبار طرح‌های انتقال آب این استان در بودجه سال آتی استعفای خود را تقدیم رییس مجلس شورای اسلامی کردند.

۱۹ نماینده استان اصفهان از ۲۰ نماینده این استان در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس حضور نیافتند و برای رسیدگی به این وضعیت در دفتر آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در اصفهان حضور یافتند.

  • از نمایندگان اصفهان برای حضور در مجلس دعوت کنید

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس در تذکری گفت: با توجه به این که نمایندگان اصفهان امروز در مجلس حضور پیدا نکردند لازم است از آنها برای حل مشکلاتشان دعوت کرد.

وی با بیان این که نمایندگان اصفهان افرادی پرتلاش و متدین هستند، اظهار داشت: باید از این نمایندگان برای حضور در مجلس دعوت شود همچنین مشکلات آب استان اصفهان بخصوص زاینده‌رود را حل کنیم.

  • نماینده محلات در مجلس: منابع صندوق توسعه ملی به شدت کاهش پیدا کرده است

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع صندوق توسعه ملی به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس در اخطاری با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی اظهار داشت: بر اساس مصوبات مجلس در احکام قانون دائمی برنامه‌های توسعه قرار است حداقل ۳۰ درصد از منابع حاصل از صادرات نفت به صندوق توسعه، ریخته شود، طبق شنیده‌ها این میزان به شدت کاهش یافته است.

وی ادامه داد:‌ سال گذشته از رهبر معظم انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه اجازه گرفته شد که امسال چنین مجوزی وجود ندارد، رهبری هم به همین دلیل فرمودند در بحث بودجه بازنگری شود، افکار عمومی هم حساس شده باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات این موضوع را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

کد خبر 425578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha