چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعضای فعلی و آتی اروپایی شورای امنیت پیش از نشست این شورا درباره قطعنامه ۲۲۳۱ که پس از توافق هسته‌ای ایران تصویب شد، بار دیگر حمایت خود را از برجام اعلام کردند.

اروپايي ها

به گزارش ایرنا، کارل وان استروم به نمایندگی از کشور خود یعنی هلند و مابقی اعضای اروپایی در بیانیه ای افزود: اعضای اروپایی همچنان حمایت کامل خود را از اجرای کامل و موثر برجام که به تایید قطعنامه ۲۲۳۱ رسیده است، اعلام می کنند.

وی با بیان اینکه پایبندی ایران به اجرای تعهدات هسته ای خود تایید شده است، ادامه داد: برجام، برنامه های هسته ای ایران را به طور قابل توجهی مورد نظارت قرار داده و تضمین می کند که ایران سلاح هسته ای را توسعه نمی دهد؛ موضوعی که برای امنیت اروپا هم مهم است.

وان استروم با اشاره به خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران، گفت: این مساله بارها از سوی وزیران اروپایی ابراز تاسف شده است.

وی تاکید کرد تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود تحت برجام ادامه دهد، اروپا هم به طور کامل برای اجرای این توافق، متعهد خواهد بود.

نماینده اعضای فعلی و آتی اروپایی در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصریح کرد: همه طرف های برجام باید به مشارکت خود در این توافق ادامه دهند و مردم ایران هم باید از منافع اقتصادی آن بهره مند شوند.

وان استروم خاطرنشان کرد: اروپا به رهبری فرانسه، آلمان و انگلیس به طور فعال به تلاش های بین المللی برای حفظ کانال های تجاری و مالی در ایران کمک می کنند.

وی در بخش دیگری از این بیانیه نسبت به آزمایش های موشکی ایران و آنچه که او انتقال آنها نامید هم ابراز نگرانی کرد و گفت موشک هایی که قابلیت حمل کلاهک اتمی داشته باشند می تواند منجر به بی ثباتی در منطقه و جدای از برجام، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ باشد.

نماینده هلند در سازمان ملل متحد با بیان اینکه از ایران می خواهیم آنچه را که فعالیت های غیرقانونی و افزایش تنش های منطقه ای در عدم انطباق با قطعنامه ۲۲۳۱ نامید خودداری و برای حل این مسائل با بازیگران مربوطه گفت و گو کند.

وان استروم از گفت و گو درباره مسایل هسته ای، موشکی و منطقه ای ایران حمایت کرد و برجام را الگوی یک دیپلماسی چندجانبه و کلیدی برای نظام منع اشاعه سلاح های هسته ای دانست که باید اجرای آن ادامه یابد.

کد خبر 425297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha