همشهری آنلاین: یک نشریه آلمانی به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد که فرانسه و آلمان برای میزبانی سازوکار مالی ویژه با ایران با یکدیگر توافق کرده‌اند.

توافق فرانسه و آلمان برای میزبانی سازوکار مالی ویژه با ایران

به گزارش ایسنا به نوشته نشریه ویرتشافتز وخه، دیپلمات‌ها می‌گویند که فرانسه و آلمان برای حفظ کانال‌های پرداخت به ایران به منظور ادامه تجارت میان اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی بر سر یک سازوکار مالی ویژه توافق کرده‌اند که بر اساس آن، قرار است شرکت مربوطه در فرانسه باشد و رئیس آن از آلمان انتخاب شود.

به گفته این دیپلمات‌ها، تاکنون 9 کشور برای کار با این سازوکار مالی اعلام آمادگی کرده‌اند، از جمله ایتالیا، اسپانیا، اتریش و بنلوکس ( اتحادیه اقتصادی – سیاسی هلند، بلژیک و لوکزامبورگ). این سازوکار به تجارت در حوزه‌ کالاهای بشردوستانه همچون غذا و دارو محدود خواهد بود که هدف تحریم‌های آمریکا قرار نگرفته است.

به نوشته این روزنامه، از نظر اروپایی‌ها که ابتدا این سازوکار را با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا ایجاد کردند، این اقدام ارزش سیاسی بسیار بالایی دارد. این دیپلمات‌هادر این باره می‌گویند: برای ما بسیار حائز اهمیت است که از منافع شرکت‌های‌مان و استقلال اقتصادمان در برابر آمریکا محافظت کنیم.

کد خبر 424916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha