همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان خودشان از فشارهایی که به ایران وارد می شود، در حال ناامید شدن هستند.

جعفری

به گزارش ایرنا سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی اظهار داشت: دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی فقط از زبان مسئولان جمهوری اسلامی بیان نمی شود و دشمنان هم به این موضوع اقرار می کنند و تقریبا از فشار، مبارزه و تهدید علیه ایران اسلامی ناامید شده اند.

وی با اشاره به اقرار برخی رسانه های غربی به ضعف و افول آمریکا گفت: روزنامه «فارن پالیسی» چند روز قبل نوشته بود که آرزوهای ترامپ دست نیافتنی است حتی ممکن است ایران انتقام بگیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اقرار خودشان این است که خواسته های ترامپ قابل تحقق نیست چرا که هیچگاه در تاریخ ثبت نشده، ایران در برابر خواسته های آمریکا حتی با وجود فشارهای سنگین اقتصادی تسلیم شود.

وی افزود: سوابق و مقاومت های تاریخی ایران را نیز همین را نشان می دهد و این بزرگترین درس امروز برای ملت های تحت ستم و مستضعفان جهان است.

سردار جعفری با بیان اینکه رسانه های استکبار جهانی نیز همواره به این موضوع اقرار می کنند گفت: روزنامه واشنگتن پست به تازگی با انتشار مطلبی اقرار کرده این ایده که آمریکا با خروج از برجام، ایران را پای میز مذاکره باز گرداند یک توهم و خیال است.

وی تصریح کرد: انتشار این مطالب از طریق رسانه هایی که تحت کنترل آمریکا هستند نشانه شکست های بزرگ آمریکا است که در طول ۴۰ ساله عمر با برکت انقلاب متحمل شده است.

فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا در گذشته بسیار قوی تر بود ولی این اقتدار و هیمنه رو به افول و زوال است و امروز شاهد هستیم و رهبر معظم انقلاب نیز اعلام کردند که اقتدار و هیمنه آمریکا به مراتب ضعیف تر از آمریکای چهار دهه قبل است.

وی با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی افزود: شکست حمله نظامی در صحرای طبس، شکست در مبارزه مردم با رژیم پهلوی، جنگ تحمیلی و ناامنی هایی که در کشور ایجاد شد نمونه ای از این شکست ها است که تلاش داشتند انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر صادر نشود.

سرلشکر جعفری گفت: اما تمام این جریان ها باعث شد که استقامت و پایداری مردم ایران به دیگر ملت ها منتقل شود و مقاومت حزب الله لبنان، مردم غزه، فلسطین، سوریه، عراق و یمن در برابر جنایت ها و جنگ طلبی های آمریکا مدیون ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران است.

وی یادآور شد: آمریکا بارها با ایجاد ناامنی به دنبال ضربه زدن به نظام بوده ولی آنها حتی جرات نمی کنند که موضوع ساقط کردن نظام را مطرح کنند و این آرزو را به گور خواهند برد، بلکه از آن به عنوان «تغییر رفتار جمهوری اسلامی» یاد کرده اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات دشمنان در ناامنی های سال ۷۸، سال ۸۸ و دی ماه سال گذشته اظهار داشت: فشارهای اقتصادی در تابستان امسال نیز با همین هدف بوده اما آنها همیشه با یک ملت مومن، آگاه، بصیر، ولایت مدار، زیرک، هوشمند و دین دار مواجه بوده اند.

وی با اشاره به اینکه خون شهدا دینداری ملت ایران را تضمین کرده است افزود: ملت ایران با در پیش گرفتن راه الهی و عمل به دستورات قرآن همواره در مقابل ظلم و دفاع از حق ایستادگی و مقاومت می کند.

سردار جعفری با تاکید بر اینکه انقلاب ایران شعار اسلام را به دنیا معرفی می کند گفت: یاری دین خدا، رمز پیروزی ملت ایران و شکست های پی در پی دشمنان است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران کنگره شهدا تصریح کرد: بزرگترین دستاورد نظام، با وجود دشمنی های شرق و غرب استمرار انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان بوده است.

فرمانده کل سپاه یکی دیگر از دستاوردهای خون شهیدان را توسعه راه مقاومت در منطقه و جهان عنوان کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری علت بقای نظام جمهوری اسلامی ایران فداکاری و ایثارگری هایی بود که باید حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر در جامعه ای مسئله شهادت ماندگار شود دیگر شکست وجود نخواهد داشت یادآور شد: اگرچه پیروزی، نتیجه مجاهدت رزمندگان، شهدا و جانبازان بوده اما در برابر برنامه ریزی گسترده دشمنان و توطئه های مکرر آنها، بخش قابل توجهی از این پیروزی مدیون نصرت الهی است.

کد خبر 425192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha