همشهری آنلاین: مجموعه مقالات همایش بین المللی میراث زبانی بخش‌های زبان‌های باستانی و متون کهن توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری چاپ شد.

انتشار کتاب مجموعه مقالات همایش بین‌المللی میراث زبان

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مژگان اسماعیلی دبیر علمی همایش میراث زبانی مقدمه ای بر این کتاب نوشته که در آن آمده است؛ میراث زبانی به عنوان یکی از بخش‌های میراث فرهنگی ناملموس از اهمیت زیادی برخوردار است که حفاظت و حمایت از آن از وظایف مهم مراکز فرهنگی و علمی محسوب می شود.

همایش میراث زبانی به بهانه بزرگداشت زبان مادری به جهت معرفی و تبادل آخرین تولیدات علمی با سایر پژوهشگران داخلی و خارجی توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با مشارکت دیگر مراکز فرهنگی کشور در موزه ملی ایران برگزار شد.

او در ادامه آورده است: رویداد های فرهنگی از این دست مقدمات وظایف اصلی پژوهشگاه را که همان حفاظت، شناسایی و معرفی مواریث فرهنگی است موجب می گردد و چاپ و انتشار این اطلاعات زمینه انتقال این گنجینه فرهنگی را فراهم می کند.

کتاب مجموعه مقالات همایش بین المللی میراث زبان بخش‌های زبان‌های باستانی و متون کهن که به همت آزاده حیدر پور گردآوری و تدوین شده مشتمل بر ۱۲ مقاله است.

زبان و اسطوره؛ رابطه ای متقابل و جدایی ناپذیر، کتیبه و نقوش سکه‌های سلسله نخست شاهان محلی فارس - فرترکه، حفظ پایانه صرفی در آوا نویسی زبان های دوره میانه، بررسی دو قطعه سغدی مسیحی درباره تواضع و فروتنی، مفاهیم آخر الزمانی گات‌ها، «پیشینه طراحی و پژوهش درباره نقش برجسته‌های ساسانی توسط اروپاییان و ... بخشی از این مقالات است.

کد خبر 424969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha