همشهری آنلاین: سپاهان و پرسپولیس با ارائه یک بازی پرتحرک و هیجان‌انگیز در روزی پرماجرا به تساوی یک بر یک رسیدند. بخشی از این ماجرا مربوط به نحوه گزارش بازی بود.

پرسپوليس سپاهان

سپاهان اصفهان یکشنبه ۱۸ آذر در ورزشگاه خود میزبان پرسپولیس تهران بود. دو تیم بدون باخت این فصل لیگ برای رسیدن به صدر جدول نیازمند پیروزی در این بازی پرحرارت بودند.

شاگردان قلعه‌نویی بازی را بهتر آغاز کردند اما به مرور بازیکنان برانکو نیز قدرت خود را به رخ کشیدند. نیمه نخست بازی اگر چه خطرهای جدی بر روی دروازه‌های دو تیم کم داشت اما سرعت و قدرت دو تیم باعث تماشای بازی‌ای زیبا شده بود.

نیمه دوم اما، نیمه برتری سرخ‌های پایتخت بود. بر خلاف انتظار سپاهانی‌ها در این نیمه بیشتر مترصد ضد حملات بودند. یورش‌های پرسپولیس موقعیت‌های پرخطری خلق کرد که هیچ‌کدام ثمر نداشت تا اینکه در دقیقه ۷۴ عزت‌الله پورقاز توپ دفع شده از سوی بیرانوند را با شوتی سرکش به یکی از زیباترین گل‌های این فصل تبدیل کرد.

بعد از این گل پرسپولیس به آب و آتش زد و چند بار تا مرز فروریختن دروازه سپاهان پیش روفت اما ناکام ماند. این حملات سرانجام در دقیقه ۸۹ بازی منجر به یک خطای پنالتی شد که علیپور آن را به گل تبدیل کرد.

این گل آغازگر تنش‌ها میان بازیکنان دو تیم بود که حاصل آن اخراج کی‌روش استنالی و کامیابی‌نیا بود.

این بازی علاوه بر لحظات پرهیجان آن دو ویژگی‌ دیگر نیز داشت. نخست داوری خونسرد فغانی بود که نشان داد چرا او اکنون از بهترین‌های داوری آسیا است و دوم وضعیت گزارش بازی بود. مدتی است که گزارشگران تیم‌های شهرستانی نمی‌توانند تعلقات تیمی و احساسات خود را کنترل کنند. این موضوع علاوه بر اینکه گاه باعث شکل‌گیری لحظات کمدی می‌گردد گاه موجب بروز تحریکات جدی در میان بینندگان و هواداران تیم‌ها می‌شود.

گزارشگر این بازی نیز از این قاعده مثتثنی نبود. وی که در طول نیمه اول بارها از زیبایی بازی سخن به میان آورده بود، در ابتدای نیمه دوم از کسل‌کننده بودن بازی در نیمه اول گفت و با کرشمه‌های زبانی به کرات قضاوت تیم داوری را زیر سوال برد و کمتر توانست قدرت برابر دو تیم را ببیند. وی کاملا تحت تاثیر شوق خود برای تحقق نتیجه‌ای که مایل بود بازی به سرانجام برسد، گزارش و ارزیابی از بازی و بازیکنان داشت. این گزارشگر بعد از گل سپاهان کمی آرام گرفت و شروع به تعریف‌ از پرسپولیس کرد.

اگر گزارشگران تهرانی عادت کرده‌اند که در طول بازی بازیکنان، دست‌اندرکاران فوتبال و مربیان را با جملات خود گاه به تمسخر کشیده و به شیوه‌های مختلف اظهارات کارشناسی و قضاوت کنند، اکنون گزارشگران شهرستانی تلاش در جانب‌داری‌های محلی دارند.

این وضعیت نه مناسب فوتبال است و نه واجد تبعات رفتاری و اجتماعی شایسته به ویژه از سوی هواداران جوان.

سپاهان با این تساوی به همراه پدیده ۳۰ امتیازی شد اما به واسطه تفاضل گل بیشتر، صدر جدول را در اختیار گرفت. پرسپولیس نیز با ۲۸ امتیاز در رده سوم جدول ایستاد.

کد خبر 424963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رها IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    0 0
    برای همشهری تا فرق سر پرسپولیسی متاسفم