سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
۰ نفر

«محمدحسن دانشگرنژاد» استاد ممتاز خوش‌نویسی است که به تازگی جدیدترین اثرش در نمایشگاه دوسالانه قزوین به‌عنوان اثر برتر انتخاب شده است.

محمدحسن دانشگرنژاد

بیش از ۱۸ سال از سکونت این هنرمند در شهرک غزالی می‌گذرد و تاکنون کلاس‌های آموزش خوش‌نویسی بسیاری را در فرهنگسرای تهرانسر و فجر برگزار کرده است. او بالا رفتن نرخ ارز را عامل مهمی برای دور شدن جوانان از رشته‌های هنری می‌داند و می‌گوید: «سال گذشته که نرخ ارز پایین‌تر بود بسیاری از جوانان به راحتی در کلاس‌ها شرکت می‌کردند، بدون اینکه دغدغه مالی داشته باشند.

اما امسال به دلیل بالا رفتن نرخ ارز و افزایش قیمت ابزارهای اولیه خوشنویسی مانند دوات، قلم، کاغذ و شهریه کلاس‌ها بسیاری از هنرجویان از ادامه کلاس بازماندند. خیلی از شهروندان بااستعداد و خوش‌ذوق در این شرایط اقتصادی به ناچار دور استعداد و علاقه‌مندی خود را خط‌ کشیدند.» او که هر سال ۲ نمایشگاه در کشورهای خاورمیانه برگزار می‌کند، ادامه می‌دهد: «در شرایط اقتصادی فعلی مردم ترجیح می‌دهند که مایحتاج ضروری خود را تهیه کنند و در نهایت اگر توانستند در کلاس‌های هنری شرکت کنند که این موضوع هم برای هنرمندان و هم هنردوستان بسیار ناراحت‌کننده است.»

کد خبر 424521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha