همشهری آنلاین: سرپرست گروه اعزامی ایثارگران به کنفرانس منع گسترش سلاح‌های شیمیایی گفت: به منظور معرفی بیشتر اقدامات انجام شده در منطقه سردشت، قرار است نماد جانبازان شیمیایی این منطقه در آینده در این شهر رونمایی شود.

نشست خبری

به گزارش ایرنا، سجاد قاسمی در نشست خبری گروه اعزامی تشکل های ایثارگری به بیست و سومین کنفرانس سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در لاهه هلند در خصوص دستاوردهای حضور در این کنفرانس توضیح داد: در این جلسه از مدیرکل سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی برای رونمایی از این نماد دعوت شد.

وی درخصوص سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی که ١٩٨ کشور در اجلاس آن شرکت می کنند، اظهار داشت: اهداف این سازمان شامل جمع آوری سلاح‌های شیمیایی است و تشکل های ایثارگران و جانبازان شیمیایی نیز در این نشست حضور فعال داشتند که در این میان ایران فعالترین حضور در این نشست و حاشیه‌های آن را داشت.

وی تصریح کرد: هرچه در حوزه عملیات روانی برنامه ریزی داشته باشیم، توفیق جمهوری اسلامی ایران موثرتر خواهد شد. پنج سازمان مردم نهاد در جلسات این سازمان در ١١ جلسه حول پنج محور فعالیت داشتند.

قاسمی ادامه داد: یک نمایشگاه تصویری در لاهه هلند از سوی سازمان های مردم نهاد مرتبط با حوزه جانبازان شیمیایی در حاشیه این کنفرانس برپا شد.

سرپرست گروه اعزامی ایثارگران گفت: همچنین متن اعتراضی از سوی جانبازان شیمیایی به خاطر اثرات تحریم دارو و تجهیزات در کشور جمع آوری شد که در کنفرانس در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی اضافه کرد: جلسه با حضور مدیرکل سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی با هشت محور برگزار شد، تلاش کردیم از موضع اقتدار و اعتدال سخن گفته شود و از وی درخواست بازدید از مناطق شیمیایی ایران را داشتیم، پیشنهاد دادیم ارتباط بین سازمان های مردم نهاد مرتبط با حوزه جانبازان شیمیایی ایران با دیگر کشورها افزایش یابد.

قاسمی خاطرنشان کرد: همچنین در این دیدار موضوع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران به ویژه در بخش دارو و تجهیزات مورد استفاده جانبازان شیمیایی را در یک متن هشت ماده ای به مدیرکل این سازمان ارائه دادیم. همچنین قرار است سایتی طراحی شود تا از طریق این سایت، جانبازان شیمیایی به عنوان سفیران صلح در جهان معرفی شوند. ما در اثبات حقانیت خودمان قهرمانانه پیروز شدیم.

وی در ادامه درباره اینکه برای دریافت غرامت جانبازان شیمیایی چه اقداماتی صورت گرفته است، اضافه کرد: برای جلوگیری از استفاده از سلاح های شیمیایی و دریافت غرامت سه دستگاه وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه و بنیاد شهید از سوی ریاست جمهوری تعیین شده اند که امیدواریم بتوانند در این زمینه موفقیت هایی به دست آورند.

سرپرست گروه اعزامی ایثارگران تصریح کرد: هنوز رقم غرامت مشخص نیست اما تلاش های زیادی برای این موضوع انجام شده است.

وی درباره تلاش جانبازان شیمیایی در این کنفرانس بین المللی برای رساندن حرف دیگر جانبازان و مردم ایران درخصوص تحریم هایی دارویی، اظهار داشت: در این کنفرانس بیشترین تلاش سازمان های مردم نهاد و دولت روی موضوع تحریم بود چون این تحریم ها، در حوزه دارو و صنایع دارویی تاثیر می گذارد و تلاش شد در بیانیه ها هم به تحریم ها اشاره شود.

سرپرست گروه اعزامی ایثارگران به کنفرانس منع گسترش سلاح‌های شیمیایی گفت: با توجه به اینکه تحریم ها برای مردم اثرات منفی دارد، فهرستی از ۱۴۰ تا ۱۵۰ قلم دارو تهیه شد تا از این طریق تلاش هایی صورت گیرد و علاوه بر تلاش برای رفع تحریم ها و تامین داروها، اقداماتی انجام شود که مسیرهایی برای رایزنی با شرکت های دارویی جهت تامین دارو ارائه شود.

محمدرضا صدیقی مقدم مدیرکل مصومین شیمیایی بنیادشهید و امور ایثارگران نیز در این نشست گفت: موضوع تحریم دارو فصل مشترک تمام بیانیه های سازمان های مردم نهاد در حوزه جانبازان شیمیایی بود و همه آنها تاکید بر رفع تحریم های دارویی داشتند، اگرچه تلاش آنها فقط برای جانبازان نبود بلکه همه مردم را در نظر گرفته بودند.

وی اظهار داشت: همچنین بحث تحریم دارو را با حضور معاون مدیرکل سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی مطرح کردیم و تاکید شد چون صنایع دارویی تحریم است، باید رفع تحریم ها را مدنظر داشته باشند که امیدواریم این تلاش ها و بیانیه ها مثمر ثمر باشد.

صدیقی ادامه داد: همکاری با سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی از گذشته بوده است اما در حوزه سلامت و توانبخشی یک موضوع جدید با این سازمان را شروع کرده ایم. حتی در مهرماه امسال یک دوره آموزش پزشکی درباره مراقبت های پزشکی با حضور ۲۰ پزشک خارجی برگزار شد.

اسلام کریمی رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر نیز گفت: بنیاد شهید تنها سازمانی است که مرکز نخبگان با ۱۶۵ تشکل رسمی، ملی، استانی و شهرستانی دارد و دو موضوع مهم بین المللی جانبازان شیمیایی و خانواده قربانیان ترور را در برنامه کاری خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: با همکاری جانبازان شیمیایی نشست هایی برای رفع مشکلات این افراد با سازمان محیط زیست و شهرداری برگزار شده است و تمام تلاش بنیادشهید این است که نیازهای واقعی جانبازان شیمیایی را در اولویت قرار دهد. حتی تاکید می شود که از درد و آلام جامعه ایثارگری نیز کاسته شود.

کد خبر 424496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha