فاطمه عسگری نیا-خبرنگار: هر ساله نخستین روز از آخرین ماه سال میلادی مطابق با ۱۱ آذر ماه شمسی در تقویم به نام «روز جهانی مبارزه با ایدز» نامگذاری شده است.

فرح کورالی

بیماری مهلک و کشنده قرن که حتی شنیدن نامش هم لرزه بر تن هر انسانی می‌اندازد. همین واهمه از بیماری است که باعث شده بیماران مبتلا به این بیماری محکوم به گوشه‌گیری در جامعه و خانواده شوند. در حالی که خیلی از افراد جامعه از تعامل با بیماران مبتلا به ایدز هراس دارند و حتی خانواده این بیماران هم از پذیرش آنها گاه سر باز می‌زنند بانویی هنرمند و کارآفرین در سرای محله انقلاب بدون هیچ ترس و واهمه‌ای آستین‌ها را بالا زده تا با دستگیری از این بیماران مخصوصاً گروه بانوان مبتلا به ایدز آینده درخشان‌تری برای آنها ترسیم کند.

 فرح کورالی بانوی ۵۴ ساله‌ای است که بالغ بر ۶ دهه از عمرش را در راه آموزش‌های رایگان به بانوان در بخش‌های مختلف سپری کرده و چند سالی است کوشیده با آموزش بانوان مبتلا به ایدز و توانمند کردن آنها بستر استقلال مالی و اشتغال را برای این گروه فراهم کند. او در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری‌محله می‌گوید: «تعامل من با بانوان مبتلا به ایدز و شروع دوره‌های آموزش کارآفرینی به آنها به واسطه انجمن احیا صورت گرفت و خوشبختانه امروز توانسته‌ایم در سایه اعتمادسازی و ایجاد بسترهای لازم، زمینه حضور و بهره‌مندی این بیماران از دوره‌های آموزشی کارآفرینی را در سرای محله انقلاب فراهم کنیم.»

کورالی که معتقد است کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه در گرو توجه به اقشار آسیب‌دیده و حمایت همه جانبه از آنهاست ادامه می‌دهد: «‌جامعه مبتلا به بیماری ایدز جامعه‌ای طرد شده است که به نگاه ابتلا به این بیماری کمتر از سوی مردم مورد پذیرش قرار می‌گیرند. این افراد هفته‌ای یکبار به سرای محله انقلاب یا مرکز احیا می‌آیند و با فراگیری هنرهایی که به آن علاقه‌مندند زمینه اشتغالشان در خانه فراهم می‌شود.» کورالی از اینکه می‌بیند انسان‌هایی که هیچ امیدی به زندگی نداشته‌اند امروز می‌توانند در سایه آموزش‌های او، امیدوارانه به زندگی عادی‌شان ادامه می‌دهند خوشحال است و یادآور می‌شود «تاکنون بالغ بر ۲۰ نفر از زنان مبتلا به ایدز که تحت پوشش انجمن تشکل مردم‌نهاد احیا قرار دارند با حضور در دوره‌های آموزشی رایگان و فراگیری کار توانسته‌اند منبع درآمد خوبی برای خود دست و پا کنند.»

کد خبر 424194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha