گروه شهری: نرخ‌گذاری برای اقامت در هتل‌ها با استعفای رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران و موضع‌گیری مدیر اجرایی اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های تهران همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش همشهری رجبعلی خسروآبادی، مدیر اجرایی اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های تهران، تاکید کرده است که با تک‌نرخی شدن بهای اقامت در هتل‌ها هیچ مشکلی ندارد و این در حالی است که اگر بنا به تک‌نرخی شدن بهای اقامت در هتل‌ها باشد، گردشگر داخلی متضرر می‌شود.

وی در این‌باره تاکید کرد: موضع ما این است که اگر سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بنا دارد نرخ ارزی را حذف کند، باید ما بتوانیم معادل ریالی آن نرخ ارزی را دریافت کنیم در حالی که سازمان نرخی کمتر از معادل ارزی را به ما تحمیل کرده است. خسروآبادی تاکید کرد: تفاوت بین معادل ریالی نرخ ارزی و نرخ اقامت گردشگر ایرانی کاهش سودی است که هتل‌دار را متضرر می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: اگر قرار است ما همان نرخی را که با گردشگر ایرانی محاسبه می‌کنیم با گردشگر خارجی هم محاسبه کنیم آن وقت تغییر نرخ را متحمل شده‌ایم که این بر خلاف قانون و نحوه نرخ‌گذاری است زیرا دولت حق ندارد به طور مستقیم دراین خصوص اقدام به تعیین تکلیف کند.

اما با دخالت معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نحوه نرخ‌گذاری که آن را از نیمه آذرماه لازم‌الاجرا کرده بودند عملا مسافر ایرانی هتل‌های 4 و 5 ستاره متضرر می‌شود و گردشگر خارجی منتفع.

خسروآبادی در پاسخ به این سؤال همشهری که افزایش نرخ برای مسافر ایرانی معقول نبوده و عملا رونق اقامت در هتل را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت:«‌ما از ارائه تخفیف به مسافر ایرانی استقبال می‌کنیم ولی حاضر نیستیم تغییر نرخ را بپذیریم و اگر قرار به حذف نرخ ارزی است باید معادل ریالی همان نرخ ارزی را دریافت کنیم.

اختلاف بر سر تغییر نرخ اقامت در هتل‌ها بین سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اتحادیه هتل‌داران و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران منجر به شکایت سازمان از 3 هتل شد که اینک صدور رای نهایی در انتظار دفاع هتل‌داران است.

کد خبر 42417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز