همشهری آنلاین: نرخ هتل‌ها بر خلاف اظهارات معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به میزان ‪ ۲۵‬درصد و به مدت 15 روز در ایام نوروز ‬افزایش می‌یابد.

جعفر عطار، رییس جامعه هتلداران ایران به ایرنا گفت: افزایش نرخ شامل ‪ ۷۰۰‬هتل با بیش از ‪ ۱۴۰‬هزار تخت می‌شود اما بعد از روز ‪ ۱۵‬فرودین ماه ‪ ۱۳۸۷‬نرخ به حالت پیشین بر می‌گردد.

وی افزود: این افزایش به دلیل رشد نرخ برخی از اقلام مصرفی هتل‌ها و پیک کاری مراکز اقامتی در روزهای سال جدید بوده است.

او ادامه داد: هتل‌ها در طول سال به جز ایام نوروز و تابستان با گنجایش کمتر از ‪ ۳۰‬درصد اشغال تخت‌ها فعال هستند.

فرامرز شریف جواهری، مشاور جامعه هتلداران ایران نیز در این‌باره گفت: استفاده از سفر کارت ملی و سفرهای تقسیطی در هتل‌های کشور طی ایام نوروز به دلیل کثرت مسافر امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: به دلیل موازی کاری در سفر کارت ملی و سفرهای تقسیطی، انسجام و هماهنگی در برنامه سفرهای ارزانقیمت ویژه کارکنان دولت وجود ندارد.

وی خواستار همکاری بیشتر ستاد تسهیلات سفرهای کشور وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با شبکه اعتباری سفر برای رونق سفرهای تقسیطی ویژه کارکنان دولت و استفاده از مراکز اقامتی شد.

چندی پیش مسعود منتجبی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به خبرگزاری ایرنا  گفته بود: امسال نرخ هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها افزایش نمی‌یابد.

وی البته مهمانپذیرها را مستثنی کرده بود و گفته بود: برای سال جدید، ‪ ۱۰‬درصد افزایش قیمت در حوزه مهمان پذیرها خواهیم داشت.

او همچنین گفته بود: این افزایش قیمت با توجه به نرخ‌های ‪ ۱۰۰‬تا ‪ ۱۵۰‬هزار ریالی آنها چندان قابل توجه نیست و در ادامه تاکید کرده بود: امسال تمامی نرخ نامه‌های هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها با مهرهای سازمان میراث فرهنگی و نیز صنف مربوطه ممهور می‌شود و عدم فراهم بودن این شرایط تخلف محسوب می‌شود.

کد خبر 46632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز