همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اجرا نشدن بسیاری از قوانین پرستاری را ناشی از کمبود پرستار در مراکز درمانی کشور دانست.

پرستار

به گزارش مهر، حیدرعلی عابدی با اشاره به این که تمام مشکلات پرستاری در حال حاضر به دلیل کمبود پرستار است گفت: در حال حاضر شاخص پرستار به تخت کافی نیست بنابراین تمامی اتفاقات ناگوار براساس این امر برای جامعه پرستاری در حال رخ دادن است.

وی با بیان اینکه به دلیل این کمبود، پرستاران شاغل نمی‌توانند از مزایای مختلف برخوردار شوند، اظهار داشت:  پرستاران به دلیل کمبود نیرو نمی‌توانند از مرخصی بدون حقوق  و یا ماموریت آموزشی برخوردار شوند و بالااجبار می‌بایست در محل کار خود حاضر شوند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: همچنین کمبود نیرو باعث اضافه کاری‌های اجباری برای پرستاران شده و از اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد نیز جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بر طبق قوانین، پرستاری جز مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود، افزود:  براساس قانون مشاغل سخت و زیان آور پرستاران  این حق را دارد که با ۲۰ سال سابقه کار و ۵ سال سنوات ارفاقی درخواست بازنشستگی دهند و دستگاه‌های مربوطه نیز موظف به اجرای آن هستند.  

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: به دلیل کمبود نیروی پرستاری بسیاری از طرح‌ها از جمله قانون مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی پیش از موعد و قانون ارتقا بهره وری که پرستاران براساس ان در ماه باید زیر ۱۵۰ ساعت کار کند اما متاسفانه بیشتر از این تایم کار می‌کنند به دلیل کمبود نیروی پرستاری قابل اجرا نیست.

وی با بیان اینکه در پی رفع این مشکل کمیسیون بهداشت و درمان جلسات متعددی برگزار کرده و بر روی مشکلات جامعه پرستاری تمرکز کرده است، گفت:  خوشبختانه امروز به نقطه ای رسیده ایم که می‌توانیم این خبر خوش را به جامعه پرستاری بدهیم که از سال ۹۸ به مدت ۵ سال همه ساله به صورت مداوم تعدادی پرستار و سایر کادر پرستاری برای رفع این کمبود جذب خواهند شد.  

عابدی خاطر نشان کرد: کار کارشناسی انجام شده و در لایحه بودجه تعداد دقیق استخدامی اعلام خواهد شد و مشکلات جامعه پرستاری که ناشی از کمبود است رفع خواهد شد.  

وی  یادآور شد : اگر پرستار به حد متعادل برسد مسلما پرستاران راحت‌تر می‌توانند از قانون بازنشستگی پیش از موعد هم بهره‌مند شوند.

کد خبر 424056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha