همشهری آنلاین: گروه های تروریستی محله الخالدیه در حلب را با راکت‌های حاوی گاز کلر هدف قرار دادند.

حمله شيميايي تروريست ها به حلب سوريه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه تصاویری از مجروحان حمله شیمیایی تروریستها به حلب سوریه منتشر کرد.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه نیز گزارش داد، در پی حمله موشکی گروههای تروریستی به منطقه الخالدیه در حلب، شماری از شهروندان دچار خفگی با گاز کلر شدند.

  • شمار مجروحان حمله شیمیایی تروریستها به حلب به ۱۰۰نفر افزایش یافت

شمار مجروحان حمله شیمیایی تروریستها به محله الخالدیه حلب سوریه به ۱۰۰نفر افزایش یافت. این شهروندان سوری در پی حمله تروریستها با راکتهای حاوی گاز کلر دچار خفگی شده اند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه تصاویری از مجروحان حمله شیمیایی تروریستها به حلب سوریه منتشر کرد.  شماری از شهروندان سوری در این حمله دچار خفگی با گاز کلر شدند که به بیمارستان الرازی این شهر منتقل شدند.
خبرنگار این شبکه افزود این خمپاره های حاوی مواد شیمیایی به بازار محلی و محله الخالدیه اصابت کرد و تاکنون چهارده نفر به بیمارستان منتقل شده اند.

  • سفر متخصصان روس به حلب پس از حمله شیمیایی

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد متخصصان روس در امور مربوط به مواد شیمیایی به مناطقی در حلب که شنبه شب از سوی گروه های تروریستی مورد حمله راکت های حاوی گازهای سمی قرار گرفت سفر کردند. این وزارتخانه افزود مسکو قصد دارد با آنکارا درباره این حمله بحث و تبادل نظر کند.

پیشتر الکساندر شولگین نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی هشدار داده بود آمریکا با حمایت از گروه های افراط گرا در سوریه، در واقع در حال دامن زدن به تروریسم شیمیایی است.

  • بیانیه وزارت دفاع روسیه

وزارت دفاع روسیه تروریستهای مسلح سوریه را متهم کرد در حملات اخیر خود در شهر حلب که چهل و شش کشته بر جا گذاشت از بمبهای حاوی کلر استفاده کرده اند.

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای تروریستهای مسلح سوریه را متهم کرد در حملات اخیر خود در شهر حلب که چهل و شش کشته (از جمله هشت کودک) بر جا گذاشت از بمبهای حاوی کلر استفاده کرده اند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود تصریح کرد گلوله های توپ حاوی کلر از نقطه ای در منطقه کاهش درگیری واقع در استان ادلب شلیک شد که در کنترل تکفیریهای سابق جبهه النصره است.

ژنرال ایگور کوناشنکو از مسئولان نظامی روسیه در بیانیه ­وزارت خارجه کشورش اعلام کرد:" نشانه های مسمومیت برخی قربانیان این حملات موید اخبار و گزارشهای اولیه ای است که ما در اختیار داریم. طبق این اخبار، گلوله هایی که برای هدف قراردادن مناطق مسکونی در حلب استفاده شد حاوی ماده سمی کلر بودند. "

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، مقامات مسکو قصد دارند اطلاعاتی را که در این زمینه دارند در اختیار ترکیه قرار دهند. ترکیه ضامن برقراری آتش بس در منطقه کاهش درگیری است.

کد خبر 423623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha