همشهری آنلاین: نخست وزیر انگلیس با صراحت از مردم کشورش خواست تا از توافقنامه مورد نظر او برای خروج از اتحادیه اروپا حمایت کنند.

ترزا مي نخست وزير انگليس

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ترزا می امروز(یکشنبه) در نشستی با حضور سران اتحادیه اروپا در بروکسل، توافقنامه خروج و بیانیه سیاسی خاتمه بیش از چهل سال عضویت در بزرگ ترین گروه تجاری جهان را امضا کرد.

می امروز (یکشنبه) در نامه ای سرگشاده خطاب به مردم انگلیس اعلام کرد که با دل و جان برای تصویب توافقنامه برگزیت در پارلمان مبارزه می کند.

با توجه به مخالفت تعدادی از قانونگذاران عضو حزب محافظه کار می و متحدانش در حزب وحدت طلب دمکراتیک ایرلند شمالی بعید است توافقنامه برگزیت نخست وزیر انگلیس به تصویب پارلمان کشور برسد.

نخست وزیر انگلیس افزود: اگر شما به برگزیت رای داده یا نداده باشید، این توافقنامه به نفع منافع ملی و همه مردم ماست.

به نوشته روزنامه های امروز(یکشنبه) انگلیس، در صورت شکست توافقنامه می، جناح های مختلف حزب او و متحدان نزدیکی مانند وزرای اقتصاد و کار، طرحی را برای جایگزینی برگزیت به منظور ارتباط نزدیک تر انگلیس با اروپا تدارک دیده اند.

نخست وزیر انگلیس که دیروز(شنبه) با رئیس کمیسیون اروپا درباره این توافقنامه و بیانیه سیاسی گفت وگو کرد، در این نامه همچنین از مردم کشورش خواست تا همزمان با خروج از اتحادیه اروپا در ۲۹ مارس ۲۰۱۹، باب دوره جدید وحدت ملی را بگشایند و از جنگ تلخ ناشی از برگزیت دست بردارند.

براساس برنامه اعلام ‌شده، انگلیس مارس سال آینده میلادی از اتحادیه اروپا خارج می ‌شود و دو طرف امیدوارند تا پیش از آن، توافقنامه برگزیت را به تصویب پارلمان های انگلیس و اتحادیه اروپا برسانند.
انگلیسی ها در همه پرسی ژوئن ۲۱۰۶ با ۵۲ درصد رای موافق به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند.

کد خبر 423622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha