همشهری آنلاین: حناچی با بیان اینکه شهرداری همه اقدامات لازم را برای توسعه اجتماعی انجام خواهد داد، گفت: امور اجتماعی مورد حمایت شهرداری است و در این خصوص برنامه‌ریزی خواهد شد.

حناچي

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی ظهر امروز، پنجشنبه اول آذر، در حاشیه تهرانگردی و حضور در انتشارات "فرهنگ هنر گویا" با بیان این‌که امروز به مناسبت روز کتابگردی به سه انتشاراتی سر زدیم، گفت: امروز صبح از قدیمی‌ترین انتشاراتی تهران یعنی "اسلامیه" در ۱۵ خردادماه که قدمت آن مربوط به سال ۱۲۷۰ است بازدید کردیم.

وی با بیان این‌که امروز همچنین به مرکز تبادل کتاب صبا رفتیم که انصافا ایده قشنگی است، اظهار کرد: افرادی که می‌خواهند کتاب بگیرند یا افرادی که می‌خواهند کتاب‌های خود را ارائه کنند، کتاب‌های خود را در قالب دست دوم به این مرکز می‌دهند و هر کسی این ایده را داشته، انصافا خوش‌فکر بوده است.

سرپرست شهرداری تهران با بیان این‌که انصافا ایده ایجاد مرکز تبادل کتاب بهتر از کتاب‌هایی است که در کنار خیابان‌ها خرید و فروش می‌شود، گفت: این ایده آبروبخشی به کتاب بوده است و حالا نیز به مناسبت روز کتابگردی به خانه فرهنگ و هنر گویا که به نوعی پاتوق اهالی هنر و فرهنگ است آمدیم.

وی با بیان این‌که روز کتاب و کتابخوانی را به همه مردم تبریک می‌گویم، در پاسخ به این سوال که آیا با وجود همه مشغله‌ها فرصت مطالعه دارید یا نه؟ ادامه داد: سعی می‌کنم که کتاب بخوانم و از آنجایی که در حوزه کتاب تالیفاتی به خصوص در حوزه آموزشی و دانشگاه داشتم، معمولا کتاب‌های خود را هدیه می‌کنم.

حناچی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری به دغدغه کتابفروشان و انتشاراتی‌ها توجه می‌کند یا نه؟ اظهار کرد: حتما تلاش می‌کنیم که هر کاری که از دستمان بر می‌آید انجام دهیم، اما توسعه صنعت دیجیتال تاثیراتی را هم بر روی کتاب داشته است.

سرپرست شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا شهرداری در حوزه راه‌اندازی جمعه بازار کتاب و ایجاد بازارچه‌های کتاب اقدام خواهد کرد؟ گفت: موضوع را کلی‌تر می‌بینم و شهرداری همه اقدامات لازم را برای توسعه امور اجتماعی را انجام می‌دهد و امور اجتماعی مورد حمایت شهرداری هستند و در این خصوص برنامه‌ریزی خواهد شد.

کد خبر 423435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha